22 maart 2011

Impa's fietsenreparatieman

Mijn lief heeft mijn fiets gefikst. Als hij zich over het wiel buigt of naast de kettingkast op zijn hurken zit en rustig nadenkt tijdens het werken, zie ik weer hoe mooi ik zijn onderarmen vind, met het zachte haar erop, en de bedaarde motoriek van handen die kracht zetten. Dat hij mijn fiets repareert, die al zo lang in de tuin stond omdat ik dacht dat het me te veel geld zou kosten, zodat ik al een jaar lang binnen de stad overal naartoe loop, betekent meer dan alleen een gerepareerde fiets. Het staat voor zijn zorg voor mij, zijn ontfermen en beschermen. Wat je elkaar als geliefden geeft: zachte hulp en zorg, gewoon vanuit je eigen kracht en vanuit alles wat je waard bent. Daarom strijk ik ook graag zijn overhemden voor hem. En masseer ik zijn voeten. We geven wat we te geven hebben, zonder etiket en niet uit het veld geslagen door misplaatste emancipatie.

Mijn man fikst mijn fiets. Hij is mijn held.

5 opmerkingen:

rudy kaals zei

Super timing zo kort voor de lente!! En inderdaad een heldendaad :)

Maz zei

Is jouw lief Bicycle Repairman??!! En zat die afgelopen zondag doodleuk achter mijn huis in de zon?! Ik heb het theekopje waar hij uit dronk al afgewassen! En mijn wangen die hij kuste. Had ik dat geweten....

Impa zei

@Rudy: Ik fiets dan ook heel, heel tevreden in het lentezonnetje door Groningen.
@Maz: I know! Ik ben opgehouden met wassen.

tijdtussendoor zei

Wat een lief schrijfsel...

't Vliegend Eiland zei

Prachtig, zo hoort het inderdaad.