16 februari 2011

Ik kwam een droom tegen

De overvaller in de winkel trekt plastic bakken met duplo uit een kast zodat niemand hem kan volgen op zijn vlucht. De blokjes vullen de ruimte tot op borsthoogte. Ik laat me tot aan mijn kin in de duplo zakken. Ik ben bang dat hij me door mijn hoofd zal schieten. Hij komt naar een vrouw toe die naast me zit en zegt tegen haar: 'Dans alsof je het meent. Vanavond ook. Dans alsjeblieft alsof je het echt voelt.' Hij begint een liedje te zingen. Hij zingt dat hij een Drent is 'in een zeiljakkie'. Ik vind het een mooi lied met een goede tekst. Ik zie de beelden voor me terwijl hij zingt: hij is Drent en hij loopt een weg af, alleen, in een geel zeiljack. Hij vraagt de vrouw al zingend of ze hem niet alleen wil laten, hem niet in de steek wil laten in zijn gele jas. 

Als ik wakker word, hoor ik het lied nog klinken.

2 opmerkingen:

Wenz zei

Dat vind ik zo bijzonder aan dromen, dat je binnen een paar minuten wel tig keer van emotie gewisseld kunt zijn, en dat terwijl je tot je nek in de Duplo zwemt.

Impa zei

@Wenz: Ja, heb jij dat nou ook altijd, met duplo?