16 november 2010

Motregen is de nieuwe 7Up

Ik vond 7Up een feestje. Eerst hoorde ik de belletjes in het bekertje suizen. Daarna spatten ze tegen mijn gezicht, miniscuul en talloos, nog voor ik een slokje kon nemen. Dan deed ik mijn ogen dicht en trok ik mijn neus op tegen het kietelen. Ik zette me schrap voor het prikken in mijn mond en proefde bij elk slokje uiteindelijk de zoete beloning van suiker.

Met regen heb ik hetzelfde. Niet dat daar suiker in zit of dat ik het drink uit bekertjes, maar ik vind regen ook zo'n feestje voor de zintuigen. Motregen is de nieuwe 7Up, zeg maar. Miezerige regen bruist ook met talloze spatjes op je gezicht, koud en fris totdat alles tintelt.
Dit weekend was ik op Vlieland met mijn lief. We hadden familieweekend. Het zou je verbazen hoeveel schoon-, stief-, aanhang-, groot- en kleinconstructies je in één groep van 9 familieleden kunt proppen. Het was er royaal, met eten en drinken en luxe verblijven. Chillen en hangen en warm gezelschap. Maar vooral, hoe kan het ook anders op Vlieland, met heel veel buiten zijn. Op lege stukken strand waar je in november kilometerslang de enige bent. Waar je felle kleuren en mooie vormen kunt jutten en waar het altijd waait.

En af en toe -gelukkig- regent.

8 opmerkingen:

Maz zei

Whoooaaaa!!! Die lucht! Vet. Lekker. Vlie.

Wenz zei

Haha, ja, zo dronk je inderdaad 7up, leuk. Vlieland is prachtig nu, zie ik. En de regen die tegen je gezicht miezert, maar zelfs ook: kledder doorweekt in een stortbui zitten waar geen ontkomen aan is - regen kan heel lekker zijn, als je je eraan over geeft. (En thuis voor de open haard kunt kruipen.) :)

Tineke zei

Vlieland heeft en is alles!

rudy zei

weet je.. als je zo doorgaat over Vlieland te schrijven, wil iedereen er straks naartoe. Prachtig!

pepperfly zei

Ah! Vlieland wordt vol.

David zei

Leuk stukje, mooie foto's ...
Vlieland here I come! :)

folkert zei

De leegte gevuld door twee, verstrengelde handen, aaneengesmeed door zielsverwantschap en liefde. Langzaam voortploegend door het zuigend zand dat je eigenlijk niet los wilt laten. Net zomin het zand jou loslaat. Zachtjes lieve woorden murmelend die worden overstemt door de branding die ook liefde wil en uiteindelijk is de beloning de douche na afloop waar het strand dagen later in klein detail van je afspoelt, tot rust komt in je eigen douchebak. Verwonderd sta je de korrels na terwijl ze hun terugreis naar de zee aanvangen om hun reisverhaal aan hun collega's te vertellen.

esther zei

Ik ben weer even terug op Vlieland. Die luchten!