10 oktober 2010

Impa en de kampeerspullen

'Waarom staat je gang vol met kampeerspullen?', vraagt Iedereen. 'Je was toch al weken terug van vakantie?' 'Weken?' zeg ik, vol ongeloof. 'Dat meen je niet. Hoeveel weken dan?' 'Twee', zegt Iemand. 'Je bent al ruim twee weken terug van vakantie.' Ik staar Iedereen aan. 'Ben ik echt twee weken terug van vakantie? Ik geloof er niks van.' Iedereen knikt verwoed. 'Echt waar. En je kampeerspullen staan nog steeds in de gang.' Iemand wijst aan. 'Tent, luchtbed, allemaal kookspullen. Campinggasjes, dekbed, luchtbedpomp. Stoelen. En daar liggen je slippers en bikini.' Ik frons. Ik snap er niks van. Iedereen roept: 'Je bent al heel lang terug en alles staat er nog!'

'Lang?' roep ik uit. 'Nou moet het niet mooier worden!' Iemand kijkt verschrikt op van de kampeerspullen en staart me aan. Mijn stem klinkt schril. 'Twee weken? Noem je dat lang? Weet je hoe lang het vóelt dat ik al terug ben?' Iedereen kijkt een beetje angstvallig mijn kant op. 'Nou?' Iemand haalt haar schouders op en schuift een lok haar achter haar oor. Iedereen doet een stapje achteruit. Ik zucht. 'Al maaaaanden', zeg ik zachtjes. 'Het voelt alsof ik al maanden terug ben.'

Ik kijk naar de kampeerspullen.

De vakantie is al maanden geleden.

Ineens begint Iemand de campingbordjes en het campingbestek in de grote tas te stoppen. 'Komt dat even goed uit!', roept ze. Iedereen kijkt mij triomfantelijk aan. 'Ja, perfect', roept Iedereen in koor. 'Je kampeerspullen staan nog in de gang.' Iedereen grijnst breed. 'Kun je zo weer!'

5 opmerkingen:

pepperfly zei

Hoppekee, dan! Extra dekentje mee en genieten maar! Het is ALTIJD weer veeeeeeeel te lang geleden.

monique zei

oooo, dit is zo waar!
Alleen was hier alles binnen een dag opgeruimd, wat goedbeschouwd toen heel verstandig leek maar het dus eigenlijk helegaar niet was, de vakantie lijkt nu een extra universum geleden.
Lichtpuntje: wist je dat volgende week alweer een officiele herfstvakantie start. Dan mogen we weer. Ik ga alvast zoeken naar dat wat bij jou in de gang staat...

Maz zei

Ik hoop niet dat dit bij een verhuizing ook zo gaat.... Uit voorzorg laat ik de verhuizers niks in de gang zetten.

Lian Reuvekamp zei

Het is er wel het weer voor om nog even de tent op te zetten!

Monique zei

Ik geloof dat ik met dit weer toch liever een boompje op zou zetten, binnenhuis dan wel.