04 september 2010

Impa en de gastbloggers: Maz

Ik heb vakantie. Het huis wordt liefdevol bewoond, het werk ligt even stil en waar ik nu ben, flonkert koel water in warm zonlicht. Op Impalinea kunt u zich ondertussen laven aan logs van mijn favoriete bloggers. Impalinea proudly presents: Impa's gastblogs. Vandaag geschreven door Maz.
***
Impa en Maz op Vlie
Het begon in 1989. Voor mij althans. Ik mocht mee naar Vlieland met Impa en haar familie. Daar is het begonnen en nooit meer over gegaan. De liefde voor de Waddeneilanden en in het bijzonder Vlie(land). 'T Ailaand (ook wel Schiermonnikoog geheten) kan er ook wat van, maar in 1989 en de vijf zomers daarna zijn mijn wortels achtergebleven op Vlie.
In de wind, langs het wad, in het zand en de duinen.
In het zilt en het nat, in de zon en de wolken.
In de Bolder, op het strand, op camping Stortemelk op het jongerenkamp waar Impa en ik in mijn ouders' gigantische tent steevast veel te veel pasta of rijst kookten en dan maar alle buren te eten vroegen. Ventend als marktvrouwen stonden wij tussen de ritsen van de voortent. 'Macaroni! Wie wil macaroni!'. In discotheek De Stoep dansten wij avond aan avond op Melissa Etheridge's Like the Way I Do en lieten wij ons trakteren door Friese jongens met matjes en probeersnorren tot de bessen-ijs ons de neus uit kwam. We lagen 's nachts in de duinen vallende sterren te tellen omdat de lucht daar zo helder is door gebrek aan lichtvervuiling. Op Vlie braken wij menig jongenshart ('Warum hast du nie geschrieben?') en gingen we altijd op weg van de Stoep naar de camping langs de frietkraam van Meneer Patat en Perry Patat Kerrie om nog even een vette bek te scoren. In de jaren daarna kwamen wij wel eens los van elkaar op Vlie en verstopten dan een gulden ergens langs het hek van de midgetgolfbaan en stuurden een schatkaart met cryptische routebeschrijving naar de thuisblijver.

Deze zomer mogen we weer. Samen naar Vlie, naar festival Into The Great Wide Open. Onder begeleiding van twee verstandige volwassenen in de vorm van mijn Ontzettend Lieve Man (met snor!) en de lief van Impa. We zullen hun hart niet breken maar hopen wel op een glaasje bessen-ijs. En het Zwitserlevengevoel!

3 opmerkingen:

pepperfly zei

Wat heeft een mensch nog nodig...met zulke herinneringen. Prachtig!

Lian Reuvekamp zei

Wat leuk dat verstopte geldstuk en de schatkaart met cryptische routebeschrijving. Leuk idee om op mijn nichtjes en neefjes los te laten. Fijne tijd!

Tineke zei

Ook voor mij onvergetelijke vacanties. Vlieland.........het mooste plekje van Nederland. Ja, 1989 dat jaar en de daaropvolgende jaren heb ik met jullie meegemaakt, wel op afstand maar toch ook weer dichtbij. Onvergetelijk zoals ook nu weer in 2010.