05 juli 2010

Impa is niet gek

Het is de afgelopen week maar weer eens gebleken:

• dat ik een groot redder ben van egels, uit opengeknaagde vuilniszakken én van vlak voor opdoemende koplampen
• dat ik me afvraag of het eigenlijk wel handig is om namens egels voor rijdende auto's te springen
• dat ik de dood van tenminste één jonge merel in de bek van een kat had kunnen voorkomen als ik niet recht op het beest was afgestoven zodat het pardoes met zijn prooi over de schutting verdween
• dat merelouders nog samen op een schutting zitten te piepen als er al grote vliegen op het lichaam van hun dode kind zijn verschenen
• dat ik een groot redder ben van jonge heggemussen die tegen mijn raam te pletter vliegen door het in een doos warmhouden van het vogeltje tot het zelf weer vertrekt - met achterlating van een poepje
• dat ik expert ben in picnics aan de oevers van rivieren en meertjes en in wandelen en fietsen over dijkjes en door polders bij zonsondergang
• dat ik na 22 jaar lang maandelijks menstrueren nog steeds niet doorheb wat er aan de hand is als ik één keer in de maand een dag lang vind dat alles echt heel, heel, heel erg is en ook echt helemaal nooit, nooit meer goedkomt
• dat mensen die thuis werken best snappen waarom er op kantoren geen hangmatten worden opgehangen onder koel gebladerte want dat het niet meevalt om zo'n hangmat op een doordeweekse werkdag te mijden
• dat het je niet in de koude kleren gaat zitten als een bekende een einde aan zijn leven maakt
• dat het je een rijker mens maakt om compassie voor een ander te ervaren en levensvreugde voor jezelf
• dat er op warme dagen ook koude kleren zijn waar ik wél blij mee ben, in het kader van Ik ben niet gek, ik ben een raketje:

8 opmerkingen:

Wenz zei

En hoe je oneindig veel egels kunt redden en er toch nog hier en daar een mereltje of een mens je door de vingers glipt. En hoeveel verdriet twee ogen kunnen bevatten.

En hoe Impa midden op het strand iedereen het water in de mond liet lopen door haar smakelijke raketjes-outfit. ;)

esther zei

En hoe jij weer een mengeling van licht en minder licht mooi in een stukje weet te vangen...

Frank zei

Oe.
Gettin' hot in here.

En nu niet stiekem
een dikke papreet hebben
daar aan de andere kant, he?

Impa zei

@Wenz: Ja, dat glipt het leven binnen en er ook zo weer uit... Het hoort er allemaal gewoon bij. En onze pijn en verwondering erover ook.

@Esther: Dank! Ik haal mijn inspiratie bij de besten op de blogs ;-)

@Frank: Shakin' that ass, baby. Shakin' that ass.

Maz zei

Haha. Impa is een raketje. En ik heb dat ook nog steeds. Elke maand. Na al die jaren.

Caroline Marike zei

En hoe je al een flinke tijd mijn dag (want ja, ook hier is het zo'n maandelijkse dag... tenminste - dat zal morgen blijken) en andere dagen weer op weet te lichten met de manier waarop jij je woorden plaatst. Online. Dank, daarvoor.

Lian Reuvekamp zei

Na 22 jaar menstrueren, schrijf je. Het kan nog erger. Ik menstrueer zo'n 33 jaar en kreeg pas een AHA-erlebnis na jouw woorden gelezen te hebben :-)
Leuk stukje.

Impa zei

@Lian: Daar heb ik heel, heel, heel hard om gelachen.