25 juni 2010

Impa's hoofdbrekens en haar lief aan kop

Ik zit bij mijn lief thuis te werken aan een opdracht die me hoofdbrekens bezorgt. Ik wil buiten spelen en een dansje doen. Het mag ook wel iets nuttigs zijn zoals boodschappen halen of iets ondoenlijks zoals de rivier leegemmeren. Alles behalve deze hoofdbrekens. Maar ik stroop steeds opnieuw mijn mouwen op en raap mijn moed bijeen en ga door.

Als mijn lief tegen achten thuiskomt van zijn werk, heeft hij al boodschappen gedaan. Hij trekt een blok pure Chocolonely en een fles rode wijn uit zijn tas en zet twee potten Kneipp-badolie voor mijn neus. Ik zet de computer uit en als hij me een glas wijn heeft gegeven, zet hij Jaques Brel op. En terwijl hij in de keuken gehaktballetjes staat te draaien met rozemarijn uit zijn tuintje, word ik langzaam licht in mijn hoofd van de melancholie van Brel. Of is het van de wijn? De hoofdbrekens verdwijnen in ieder geval langzaam naar de achtergrond.

De tuindeur en de ramen staan open want buiten is het zacht.

Vanavond is er de avond en morgen is er weer een dag.

8 opmerkingen:

Wenz zei

De rivier leegemmeren! Ha, dan moeten die hoofdbrekens wel écht gruwelijk vervelend zijn.

Een lief Lief heb jij daar, met zijn perfecte boodschappen en eigentuinse rozemarijn. Houd daar maar stevig aan vast. :)

Succes met het doorworstelen van de ondoenlijke opdracht.

Maz zei

Dat is het! Brel! Brel helpt tegen alle hoofdbrekens. Dank.

Impa zei

@Maz: Zet hem op 10, babe!

Impa zei

@Wenz: Heel stevig. Reken maar.

quirk zei

Wat een super Lief!

Lian Reuvekamp zei

Wat een mooi stukje en hoe herkenbaar, zit zelf in de laatste studieloodjes voor de vakantie... pff

rudy kaals zei

Geweldig die vent van jou! Verlaat hem niet..

Impa zei

@Quirk: You bet, babe!
@Lian: Pfffff, sterkte. Ik heb het jaar op de academie net afgerond. Tegen het eind gaan die dingen soms echt op je tandvlees... Maar de zomervakantie komt eraan. Hou vol!
@Rudy: Are you kidding? Noooooooooooooo way :-)