22 juni 2010

Impa doet het op haar klompen


Ik kocht ze in 2007 en heb er drie zomers op gelopen. En niet alleen gelopen. Ik heb erop gerend, gehuppeld, gedanst en gevreëen. Ze zaten als gegoten en pasten bij al mijn zomerkleren. Wat was ik dol op mijn zomersandalen met hakken. Na drie zomers wear and tear, plensbuien, festivals, vakanties, kilometers plaveisel en een aantal provisorische reparaties kon ik er niet meer onderuit. Ze waren op. En toen ze dit voorjaar zelfs wit uitgeslagen uit de kledingkast tevoorschijn kwamen, wist ik het zeker. Ik moest afscheid nemen.

Een tijdlang dacht ik dat ik deze zomer wel toe zou kunnen met platte sandalen en gympen. Maar wie probeer ik nou voor de gek te houden? Want mijn rinkelende enkelbandjes dan? Mijn rood gelakte nagels en gebloemde jurkjes? Die schreeuwen om hooggehakte sandalen. Groene. Waar ik verliefd op ben. En die het niet al na één zomer begeven. Ik zuchtte. Ik wachtte. Ik twijfelde.

Tot ik mij iets herinnerde dat ik had gezien op de wereldwijde weblogs. Bij Sanneke, om precies te zijn. Swedish Hasbeens. Ik klikte verder, keek, wilde hebben-hebben-hebben, bestelde, hield mijn adem in, deed mijn ogen dicht en... betaalde. En toen de postbode een week later met een doos op de stoep stond, snapte hij vast niet waarom ik stond te kirren bij de voordeur. Iets over Zweden, groen en hierdaarmee.


(Sanneke for president)

15 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik kir mee, want ik snap je helemaal. Geluk heeft niets te maken met materiele dingen, maar wat kan je er blij van worden. Ik wens je veel loop en dans plezier met dit groene paar.

Ghis

Impa zei

@Ghis: En huppel! En ren! (En hopelijk ook veel vrij.) Dank je wel. Laat de zomer maar komen.

Caroline Marike zei

En ze maken zo'n fantastisch uniek klompengeluidje. Als je loopt - als je vrijt weet ik niet zo goed wat ze doen.. En uit Zweden! Dit kan niet anders dan heel fijn worden - jij met je klompen, deze zomer en de 4, 5 zomers hierna.

Blogtechnisch vind ik het dan weer helemaal fantastisch dat je een foto van je oude paar op het moment dat ze nog knispernieuw en groen waren kon plaatsen.

Weer helemaal af en rond, dit Impa stukje. Zoals we van je gewend zijn.

liefs.
een reisgenoot.

ps. Heb je opdracht van vandaag gelezen? Ik denk dat: rondlopen op mijn nieuwe klompen best als structurele verandering volstaat ;-)

Impa zei

@Caroline Marike: zo zie je maar dat overal foto's van maken altijd wel ergens goed voor is :-)
Dank voor je lof!

en PS: ja, ik heb de opdracht op je blog gelezen. Ik reis in stilte met je mee, doe geen verslag, maar zal er elke dag zijn. Op deze groene juweeltjes lopen, dat hoef ik me niet voor te nemen. Dat gaat vanzelf! Mijn voornemen gaat over het mediteren waar ik zoveel baat bij heb en wat maar al te snel weer blijft liggen...

Marloes zei

Oeh... doet u mij maar die braided sky highs... Wijnrode. Mooi!

Impa zei

@Marloes: Die zouden goed bij je passen. Want ze zijn elegant EN comfortabel; ideaal voor vrouwen met de flair van tangodansers die graag langs Utrechtse grachten wandelen...
:-)

Caroline Marike zei

Ha! Tangodansers die graag langs Utrechtse grachten dansen? Uh. Wandelen? Dan doet 'u mij dezelfde maar. En misschien zie ik Marloes dan op donderdagavond op het stadhuisplein? ;-)

Fijn dat je meereist. In stilte. Reizen in stilte is eigenlijk het allerfijnste.

Marloes zei

Niet meer in mijn maat, helaas. Alleen nog chocolade en zilver. Maar dat zie ik niet zo, onder m'n rokjes..

Marloes danst de Tango in stilte met Caroline mee.

quirk zei

O! Ja! Die heb ik ook kwijlend aan staan kijken in Stockholm. En niet gekocht omdat mijn moeder zei dat dat hout toch echt niet lekker zit na vijf minuten (en ik al een berg teveel geld had uitgegeven..).
Maar mijn moeder had ongelijk dus?
(Zeg ja, zeg ja, dan mag ik ze alsnog bestellen :) )
MOOI.

sanneke zei

Haha, mag ik er dan een nanny bij, als ik for president moet, want dat lijkt me nog wel een hele klus eigenlijk. :) Fijn dat je er zo blij mee bent! Ik heb ze -natuurlijk!- vandaag ook weer aan en ben er ook nog steeds zo gelukkig mee. Heb destijds getwijfeld tussen de gele en de olijfgroene, vind het dus erg leuk dat jij de olijfjes nu hebt! Wat zijn ze mooi!
Nu ook nog een foto dat je ze aan hebt! :)

Weet je wat mijn woordverificatie is? Teder. Mooi hè?

Wenz zei

Oooooh, wat een schatjes! Prachtvondst. En ook erg mooi, die voor en na foto's van je vorige paar. Het leven in kunst gegoten, als je het mij vraagt.

Impa zei

@Quirk: Ze zijn wel lang, dus ik heb een maatje kleiner gekocht dan ik normaal heb, zodat mijn teentjes aan de voorkant nog wel te zien zijn. En dat heeft tot gevolg dat ze iets te smal zijn. Ik moet er dus nog een tijdje op lopen tot ze wat wijder en soepeler zijn tot ze ECHT lekker zitten. Maar dat hout? Ach. Het klost wel lekker weg op de trap :-)
@Sanneke:Ik heb zelfs 'pisello green'. Helder als een lentemorgen, dat groen!
@Wenz: Nooit gedacht dat die oude foto nog zo goed van pas zou komen. Ik heb hem toen gemaakt omdat ik zo blij was met die schoenen. En dat is geheel terecht gebleken.

quirk zei

Ja ik las op hun site al dat de maten iets anders zijn dan normaal. Maar ze worden ook in Nederland verkocht, dus kan ik voor de zekerheid gaan passen. :)
Maar goed dat mijn loon net binnen is. ;)

sanneke zei

Als ze te smal zijn kun je ze eventueel bij de schoenmaker nog wat op laten rekken. Dat loopt toch fijner!

Impa zei

@Sanneke: Ja, misschien ga ik dat nog wel even doen. Ze rekken altijd wel wat op door het lopen, maar mijn kleine teen vindt het vast fijn als er alvast een beginnetje gemaakt wordt met het rekken.