19 juni 2010

Elke dag een avontuur

Ik greep een bos sleutels en slofte in een broek vol verfvlekken en een oud t-shirt de voordeur uit. Even de vuilniszak naar de container brengen. 'Klik' deed het slot. 'Flipflop' deden mijn oude sloffen. Pasje bij me voor de container? Ja. Sleutels bij me? Ja, die had ik in mijn hand. Ik keek ernaar. Het was een bos reservesleutels. Maar niet die van de voordeur.

Nu had ik twee opties. Sonisch MacGyveren met het pasje van de vuilcontainer en de sleutelbos (zes identieke steeksleutels) of bij de buren aanbellen.

Buurman J. deed op sloffen open. Dat schepte alvast een band. En daarna liet hij er geen gras over groeien. Hij liet me binnen, gaf me tussen de keuken en de achterdeur een lepel zelfgemaakte pesto om uit te proberen, haalde een ladder uit de schuur en kiepte me zo over de schutting mijn tuin in. 'King', zei hij. 'Chill', riep ik terug.

Daarna heb ik hem uitgenodigd voor mijn verjaardagsfeestje.

7 opmerkingen:

Maz zei

Ik vind de combinatie zelfgemaakte pesto en een ladder behoorlijk MacGyver. Mag ik die de hand schudden vanavond? Wauw.

Merel zei

Veul plezier en feli! Groets aan @EstherDo

RIEKSTER zei

Hoera! voor jou en de gebeurtenissen die zo vaak als een verhaaltje tot je komen, of jij die er zulke mooie verhaaltjes van maakt. Ofwel: het was al basilicum, maar jij weet er pesto van te maken.

quirk zei

Gefeliciteerd!
Met je verjaardag en fijne buren.

Impa zei

@Maz: You bet! Misschien wil hij jou ook wel even over de schutting kiepen.
@Merel: Thanks! Zeg, er wordt toch niet over mij getwitterd, he?
@Riekster: Dank! Groene blaadjes, net als ikzelf.
@Quirk: Hele fijne buren. Aan alle kanten trouwens. Een ware zegen.

esther zei

Ow, vandaar MacGyver! Wat grappig. Wat een leuk verjaardagsfeest had jij trouwens, blij dat we erbij mochten zijn!

Impa zei

@Esther: Jaaaaaa, ik was er zelf ook helemaal blij mee. Leuk dat jullie erbij waren!