27 juni 2010

A drawing a day keeps the doctor away



Mijn tante C. heeft voor mijn verjaardag een boekje voor me genaaid. Twaalf katernen met een voor- en achterkant van blank hout, samengestikt met dik, rood garen. Als je het openslaat, zie je dat het het hout is van een sinaasappelkistje: de voorkant is aan de binnenkant bedrukt met het Spaanse fruitmerk en je kunt aan het hout nog zien waar de krammetjes hebben gezeten. Ze heeft voor het naaien van de omslag de gaatjes van de krammetjes gebruikt en er zelf een paar bij geboord. Het zijn zo'n 100 velletjes papier. Ze heeft alles door elkaar gebruikt: blank en ongebleekt, vezelig en glad, dik en perkamentdun. Er moet heel veel tijd en aandacht in zijn gaan zitten, en dat voel je. Ik vind het prachtig. Ik ben er heel blij mee.


7 opmerkingen:

rudy kaals zei

Dit zijn de mooiste kadootjes!

Wenz zei

Oh waauw, boekbinden is sowieso al geweldig, maar dit exemplaar is wel heel erg mooi. Zoiets dat een deel van je wordt, in plaats van enkel een voorwerp te zijn. Prachtig.

Anoniem zei

Wat een ontzettend lief kado: hier is veel liefde in gaan zitten. Dat zijn de allerbeste kadoos die je je kunt wensen

Ghis

pepperfly zei

Übercool en geweldig. Tante in een gouden lijstje!

RIEKSTER zei

Wauw! laten zien als ik je zie!!

sanneke zei

Zo zeg, die tante moet jou wel een erg lief nichtje vinden!

karin r zei

ken je wreck this journal? kun je opdrachten uit jatten voor dat mooie boek!