02 mei 2010

Impa en ITGWO


Impa houdt van Vlieland en Vlieland houdt van Impa. Dat moet wel, zo goed als het er voelt. Dat ik vorig jaar niet bij de eerste editie van Vlielands eigen festival Into The Great Wide Open kon zijn, heeft het eiland me vast allang vergeven. Ik moest immers verhuizen; mijn hebben en houwen, huid en haar, hand en tand, man en muis, raad en daad... Ik kwam knapzakken tekort. En verhuizen naar de andere kant van het land past nou eenmaal zelden in hetzelfde weekend als drie dagen muziek op een eiland in de zee met kunst, bier, zingende mensen en waddenwind in je tot touw gewaaide haren.

Anderen waren er wel bij. De Vlielanders stuurden sms'jes waar ik nou bleef. Heel loggend Nederland maakte er z'n opwachting. Het Meisje Dat Op Dinsdag Het Bier Schenkt schreef er Het Mooiste Logje Sinds Mensenheugenis over. Van tussen de verhuisdozen las ik verlekkerd mee. Maar dit jaar ben ik er ook, met mijn lief en een heel bundeltje van de fijnste vrienden. Man, man, man. De kaartjes zijn binnen, de camping is gewaarschuwd, de veerdienst gooit de trossen al los en in de oude schuur in de haven zijn de zwaluwen na een lange winter weer teruggekeerd uit Afrika.

Woei!

5 opmerkingen:

Maz zei

Zwitserlevengevoel: HERE WE COME!!!! Yeeha!

Wenz zei

Dat klinkt meer dan aantrekkelijk... nu enkel nog ergens een berg geduld vandaan zien te halen en dan komt het helemaal goed. :)

quirk zei

Och meiske, jij gaat heul erg genieten daar! :)

quirk zei

Och meiske, jij gaat heul erg genieten daar! :)

quirk zei

O. Dubbel genieten zelfs blijkbaar..