14 mei 2010

Impa en de lichtvlek

Verliefd op een lichtvlek? Ja, hoor, dat kan heel goed. Heeft u dat dan nooit? Hij verschijnt iedere avond, vlak voordat de zon ondergaat. Dan schijnt het late licht van achter het huis over het dak heen en valt het op de bovenste ramen van het huis aan de overkant van de straat. Als ik geluk heb, staat daar ook een klein kiepraampje open en verschijnt er een extra lichtvlek in het midden van het grote vierkant, ovaal als het gekantelde spiegelbeeld van de zon. Tien minuutjes, langer duurt het niet. Dan is het licht weer ergens anders.

6 opmerkingen:

Marloes zei

Ja, van zulke lichtvlekken val ik onmiddellijk in 't katzwijm.

Wenz zei

Ik word zelfs al een beetje verliefd op een fóto van die lichtvlek. Dus volkomen begrijpelijk hoor. :)

susandeverzameling zei

10 minuten een feestje. Ruim voldoende om van te genieten en verliefd op te worden!

Lian Reuvekamp zei

Wat heb jij een goed oog voor detail! Ik kan ook zo genieten van een bepaalde lichtinval, maar het was nog niet in me op gekomen daar over te schrijven. Origineel!

pepperfly zei

...maar 't is dan ook een zeer fijne lichtvlek!

quirk zei

Ja, dat snap ik helemaal!