14 april 2010

Impa zegt hiep!

In huize Impa begint het kalenderjaar op 1 januari, het academisch jaar op 1 september en het blogjaar op... 14 april. Jawel, Impalinea heeft er weer een jaar opzitten en bereikt vandaag de eerbiedwaardige leeftijd van drie jaar. Lieve Impa, vraagt u zich als lezer nu natuurlijk af, wat gebeurde er dan allemaal dit afgelopen blogjaar?

Welnu. Het blog bleef er grotendeels hetzelfde uitzien, in een fijn sjabloontje van Blogspot. De eigen domeinnaam bestaat al wel, maar ik heb me nog even laten ontmoedigen door overzettingsprotocollen. Dat komt, dat komt. Af en toe wordt er een beetje gesleuteld in de rechterkolom, aan verfraaiingselementjes. Een tagcloudje hier, een videothumbnailtje daar. Klik maar lekker door, mensen. Dat is nou eenmaal het smakelijke van op het log lezen in plaats van in de RSS-feed. Komt dat zien! Heel af en toe probeer ik layoutsgewijs uit spielerei een limoengroen of oudroze achtergrondje, midden in de nacht, als niemand het ziet, maar meestal verslik ik me dan meteen in mijn glaasje wijn.

Impa's echte naam verscheen dit jaar ook op het blog. Ik ben namelijk heel territoriaal aangelegd als het gaat om gebruik van mijn teksten en beelden. Ik vind het fijn als mensen daar eerst even om vragen, en dan moeten ze natuurlijk wel weten bij wie ze moeten zijn. En bovendien kunt u nu ook lekker doorklikken naar de werkbedrijfswebsite en de LinkedIn-pagina en kunt u Impa's offlineleven komen opleuken met interessante en vooral goedbetaalde werkopdrachten, zo vaak en zo veel u maar wilt.

En verder? Mijn bezoekersaantallen stegen ook afgelopen jaar weer gestaag. Daarbij moet u niet denken aan extra honderden, hoor. Meer aan extra tientallen. Maar toch. Een gestaag stijgen van het gemiddelde, dat is toch al wat een blogster zich wenst? Heel veel dank daarvoor, lezer. Uw bezoekjes en reacties maken bloggen een feestje.

Er werd ook snoep uitgedeeld het afgelopen jaar. Ik mocht dankzij de tekeningen op dit blog een illustratie maken voor Folkerts website. Mijn verzoek aan God om de perfecte Iittala-mok werd ingewilligd door een anonieme gulle gever die de postbode bij me langsstuurde met twee prachtige mokken in doosje met een strik erom (En voordat u nou massaal verantwoordelijkheid opeist voor die liefdevolle aanslag: aan tafel zat mijn lief die dag verdacht breed te grijnzen...). Verder heb ik drie van mijn lievelingsblogsters in het echt ontmoet: Polle, Esther en Susan kwamen dit voorjaar gedrieën langs voor een lange, zonnige lunch. En wat blijkt? Ze zijn niet alleen op hun blog mooie en interessante vrouwen, maar in het echt ook. Smullen.

Maar het lekkerste snoepje waarmee dit afgelopen jaar werd gestrooid, was mijn eigenste lief. Ze zeggen toch dat meisjes een blog nemen omdat ze verkering willen? Doen, mensen. Het werkt. Op een dag viel er een mailtje in de blogbus en is Impa koffie gaan drinken bij een man waar ze nu al een hele poos heel blij van wordt.

Hiep, hiep, Impalinea.
Iedereen een borrel en een schepijsje!

12 opmerkingen:

susandeverzameling zei

Hiep hiep Hoeraaaa! Van harte Impa!

En morgen haal ik dat ijsje en steek ik hem triomfantelijk in de lucht en roep *hulde* op Impa!

Emilie Kassenaar zei

Mooi zo, gefeliciteerd. Ik geniet ook al een tijdje van je geschrijf en je gefotografeer en zelfs van sommige reacties!

Wenz zei

Hiep hiep, woei! Altijd fijn om hier te komen neuzen. (Dat zou toch moeilijker liggen mocht je een roze achtergrond hebben. ;)) Drie jaar, doe er nog maar minstens zoveel bij. Zo'n kijkje in Impa's belevingswereld is altijd een voorrecht. Dus op naar nog een jaar, proost!

arno zei

Gefeliciteerd, Impa. Ik zal vanavond drinken op je mooie blog. Als je nog eens zo'n blogborrel doet, in Nijmegen bijvoorbeeld, kom ik wel. Als het alleen voor dames is, ga ik wel aan een ander tafeltje zitten.

Maz zei

Hoera! Drie jaar alweer. Dat gaat snel. Ik lees je nog altijd met veel plezier en dank nog steeds mijn eigen blog (en lief) (heeee, ligt daar nog een verband?) aan jou. Mille, mille grazie, cara. Blijf bloggen, ik blijf lezen!
(wat dacht je van een blogster ontmoeting tussen ons? )

incinta zei

Hoera! Op nog heel veel mooie schrijfsels van jouw hand...

quirk zei

Maar het duurt dan dus wel 3 jaar voor zo'n blog een vent oplevert? Dan moet ik dus nog even volhouden. ;)
Lieve Impa, niet alleen jouw blogs maken de wereld een stukje mooier, zelfs je reacties bij andere blogs zijn vaak stukjes poëzie van zichzelf.
Dus blijf vooral schrijven/tekenen/foto's maken!
Gefeliciteerd!

Polle zei

Hoera! En nog veel mooie Impalinea/jaren.

(laatste opmerking is zeer gemeend doch ook ingegeven door puur egoïsme: ik wil je kunnen blijven lezen)

pepperfly zei

Oeh...wel blijven schrijven, inderdaad, ook al heb je nu verkering!

Impa zei

@Susan: Klonk! (krak) Proost!
@Emilie: Dank.
@Wenz: Woei! En zonder jou zou het ook niet hetzelfde zijn.
@Arno: Dan zwaaien we en wenken dat je erbij mag komen zitten.
@Maz: Ja, blogsterontmoeting! Met jou altijd.
@Incinta: Ik hoop het!
@Quirk:Nee, hoor, dat duurt 2 jaar en 1 maand. Hou vol! En heel erg bedankt voor je lieve woorden.
@Polle: En ik jou!
@Pepperfly: Waarvan akte, de afgelopen 10 maanden. No worries!

esther zei

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaa gefeliciteerd!!!! En mooi en interessant, zowel off- als online, gaat ook helemaal op voor jou....

Jet zei

FELI!

(als variant op: HOEST MET JOE DAN)