20 april 2010

Impa draait de ruis een tandje zachter


Het is tijd voor minder lijntjes naar buiten. Communicatielijntjes, digitale lijntjes, mobiele lijntjes met de buitenwereld. Die brengen weliswaar voeding en vermaak, maar ook ruis en afleiding. En een voortdurend reikhalzen naar iets dat slechts vluchtig bevredigt. Het is tijd voor meer zicht naar binnen en meer pas op een veel stillere plaats. Meer blanco. In te vullen naar een - wellicht - waarachtiger behoefte. Ik gooi de lijntjes naar buiten dan ook voorlopig op dieet: in huize Impa worden de zondagen computerloos.

Ik ben benieuwd. Als u mij op zondagen zoekt, ga ik waarschijnlijk schuil achter mijn vredige glimlach.

9 opmerkingen:

pepperfly zei

Wij hebben heel lang de computerloze zaterdag gekend. Het is er alweer een poosje uit, maar eigenlijk mis ik 'm. Wie weet, voeren we 'm weer opnieuw in. Het gaf wel een heerlijke rust, namelijk, en inspiratie tot het doen van andere dingen!

quirk zei

Wat een goed plan! Die moest ik ook maar es overnemen. En dan totaal schermloos: tv, mac en iPhone.
Hooguit een zonnescherm. :)

Maz zei

Ik heb vorige week ook bewust een computerloze vrijdag gehad. Is dit het begin van een nieuw tijdperk? Zijn we er overheen? Hebben we genoeg van de uitputtende mogelijkheden en zijn we uitgeput? Terug naar onszelf, naar de directe omgeving, naar hier. De rest van de wereld laten we waar het is. Daar.

Caroline Marike zei

Omdat verbondenheid ook prima kan bestaan wanneer niet continu bevestigd.

Fijn idee.

Manon Sikkel zei

Je moet een keer op zondag naar de website van het Reformatorisch Dagblad gaan. Daar staat op zondag: 'deze website is op zondag gesloten' heel grappig (vind ik). Ik bezin me nu al een tijdje op hoe ik dat met mijn blog voor elkaar krijg...

Maz zei

@Manon: hoe kan Impa op haar computerloze zondag naar de website van het Reformatorisch Dagblad gaan?

rudy kaals zei

Ow goed! Ik dacht even om je initiatief over te nemen, maar bedenk me net dat het nu ook zondag is. Of maandag dan.. in Singapore.

incinta zei

En? Genoten van je computerloze zondag?

Impa zei

@Manon: Ik vond het ook heel grappig, tot ik Maz' commentaar onder het jouwe las.
@Rudy: Snel naar Singapore om even te bloggen dan maar.
@Incinta: Ja! Maar niet door de afwezigheid van de computer, want ik was de hele dag de deur uit.