04 maart 2010

Impa en de communicatie

De bel ging en dat is altijd lachen. Ik rende naar de voordeur, trok hem open en deed hem meteen weer dicht. Ik lag zelf helemaal dubbel, maar toen ik weer open had gedaan zag ik dat de man die op de stoep stond mij niet begreep. Ik wachtte tot het lachen over was en vroeg hem wat hij kwam doen. 'Uw ketel lekt', zei de man. Ik voelde me betrapt. 'U had gebeld', vervolgde hij. Ik vond dat dat wel een hoop verklaarde. Ik trok de deur verder open en deed hem meteen weer dicht. Ik leunde een tijdje tegen de binnenkant van de deur tot de ergste slappe lach voorbij was. Ik zakte op mijn knieën en keek door de brievenbus. De man stond er nog. Hij had een gereedschapskist bij zich en een overall aan van het energiebedrijf. 'Mevrouw?' zei de man door de deur heen. Ik rolde de deurmat op en maakte er een toeter van. De toeter was dik en zwaar en ik moest hem met beide handen vasthouden. Ik zette hem tegen de brievenbus en riep: 'Retteketetteketet'. Ik luisterde. Het was stil buiten. Ik legde de toeter weer op de plek van de mat, stond op en tuurde door de vitrage voor het ruitje in de deur. De man had zijn telefoon gepakt en stond een nummer in te toetsen. Ik trok de deur open. 'Bel je je vrouw?' vroeg ik. 'Gewoon doen, hoor, vindt ze gezellig. Wacht, ik ga ook iemand bellen.' Ik greep mijn telefoon. 'Of zullen we elkaar bellen?' De man keek me niet-begrijpend aan. Hij zag er vriendelijk uit, maar zoals hij nu keek ook wel een beetje dommig. Ik zuchtte. Mannen hebben ook altijd zo weinig kaas gegeten van communicatie. Je kunt ze maar het beste iets te doen geven. 'Kom maar binnen', zei ik. 'Mag je mijn ketel controleren. Die lekt.'

15 opmerkingen:

Louise zei

misschien moet je die eerste zin even uitleggen want ik voel me nu helemaal in de schoenen van die man

splut zei

Fascinerend, maarre gaat 't wel helemaal goed met je?
Beetje overwerkt?

Maz zei

Hahahahahaha!! Dat ga ik ook een keer proberen. Ja Splut, dat zal ik doen als jij niet thuis bent.

Jet zei

Mahaha.. als ik goed in animeren was zou ik hier een hele grappige animatie van willen maken. Een klein giechelend impaatje.

Marike zei

*bezorgde frons*

Emilie Kassenaar zei

Ik moet meestal om je lachen...maar vandaag voel ik me daar een beetje ongemakkelijk bij. Ik hoop maar dat je gewoon zwaar getafeld hebt en toen gedroomd....

Frank zei

Impa is weer eens batshit crazy.

rudy kaals zei

Terecht! :) Ik stond laatst op de bus te wachten.. stond er een omaatje naast me met zo een boodschappenwagentje. Vraagt ze hoe laat de bus zou komen. Ik had het niet meer.

Erik zei

Maarre, de ketel is wel gemaakt of deed hij ineens iets grappigs terug?? zoals de ketel openmaken, totaal lamleggen en dan zeggen dat hij weg moet omdat zijn vrouw belde dat hij meteen de vuilnis weg moest gooien? was de vakantie ontspannend genoeg voor je :-)

sanneke zei

Wat had je door die curry van laatst gegooid? Hij werkt nog geloof ik. ;)

NielsM. zei

En nu mis ik dus hier heel erg zo'n reactie waarin Impa haar reactie geeft op iedereen zo van: @ Emilie: 'nee niks zwaar getafeld' en @ Jet 'doen!'
Maar helaas, al was het maar ter verduidelijking....

pepperfly zei

Impa gaat een beetje lo(o)s?

jack of hearts zei

Blijkbaar is het een zwaarder beroep dan ik dacht, energiewacht...

Wenz zei

Hahahahaahaha ik stel het me even allemaal voor, vooral die mat tot opgerolde toeter, veel te zwaar maar lekker effectief! Heerlijk stukje. :D
Grinnik, als we toch eens zo ontzettend onaangepast mochten doen eens per maand, zonder dat iemand er raar van op keek, zou dat niet een hoop schelen in ziektekosten? :)

Karien zei

Hihi, je fleurt mijn werkdag helemaal op!