22 februari 2010

Impa in het Groninger Museum


Het was er weer mooi, in het Groninger Museum. Ik troonde mijn beduusde lief door de zalen vol bonte kleur en zachte vorm, trappen, glas, transparantie, licht, verrassing, kleurkleurkleukleurkleur! En o, ja: kunst. Dat was er ook. De discipline-overschrijdende Bernhard Willhelm en Jutta Kraus bijvoorbeeld. Is het kunst of is het mode? Maakt niet uit, ik word er blij van. En dan de Duitse Expressionisten, die het niet ging om een realistische weergave van de werkelijkheid maar om de uitdrukking van gevoel. Met vooral veel kleur. Terug naar de onschuldige mens, dartelen bij een beek: dat willen we allemaal wel. Er was Folkert de Jong (weird, weirder, weirdst) en dan ook nog halverwege al het kleurgeweld, half onder zeeniveau, zomaar foto's en een sculptuur van Björk.

Mijn lief en ik zijn er wel achter gekomen dat we er verschillende ideeën over kunst op nahouden. Maar dat beschouw ik gewoon als weer één van die dingen waardoor wij elkaar als tegenpolen zo goed aanvullen. Wat we wél allebei wel heul leuk vonden, was na afloop op een bankje in de hal zitten. Museumvolkje kijken.

9 opmerkingen:

Frank zei

Geem Impa te zien, anders.


Dan ga ik nu
even CIETEDL
intikken.

Anders wordt de
reactie niet geplaatst.

susandeverzameling zei

arme fiets, prachtige foto :)

jack of hearts zei

Ik zit mij nu af te vragen hoe die fiets daar kwam en of dit iets te maken heeft met jullie en jullie afwijkende opvattingen over kunst...

Emilie Kassenaar zei

Ja. Mooi daar. Leeg is het op zijn mooist, maar dat zie je helaas niet vaak. Wel jammer dat het museumwinkeltje niet veel soeps is!

Monique zei

Op een bankje mensen kijken, blijft leuk! Met musea zelf heb ik niet zoveel...

pepperfly zei

Woooo. Is alweer te lang geleden, dat ik er was. Wie weet...deze week nog...

Splut! zei

Ja! Mooi hè, alles!
Wij zijn er ook geweest, was geweldig. Je zult maar zo'n tof museum om de hoek hebben....

Maz zei

Inderdaad, zoals Splut al zegt. Erreg tof. En die fiets lag daar toen ook al.

Lian Reuvekamp zei

Ik vind het Groninger museum altijd leuk om heen te gaan. Het is net even anders... Mensen kijken is dé kunst en is overal leuk.