09 februari 2010

Impa heeft het lang volgehouden

Lieve weergoden.

Ik heb:

1. verzucht hoe mooi het is
2. foto's gemaakt (ook artistiekerig)
3. alle vogels elke dag gevoerd
4. vijf keer een auto aangeduwd
5. niet meegedaan met het klagen
6. een muts gekocht die me ultrasnoezig maakt
7. me verheugd over het warme lijf van mijn lief OF over de plaatsvervangende kruikjes
8. niet gehuild toen ik in mijn pyjama in de sneeuw viel
9. alle kieren dichtgeplakt met ducktape
10. een sneeuwengel gemaakt
11. een sneeuwpop gemaakt (wel klein maar ik heb hem in mijn eentje gemaakt, daar kan het toch niet aan liggen?)
12. mijn rode bolide alleen bemoedigend toegesproken
13. de kou heel erg lekker gevonden

Echt.
Mag het dan nu misschien even smelten, dat ijs dat hier in Groningen al twee maanden in mijn straat ligt? En als het niet te veel gevraagd is misschien een beetje zon erbij? Alvast bedankt. Ik ga vast voor het raam zitten (maar ik hou mijn dikke sokken nog even aan als u het goed vindt).

Vriendelijke groet,
Impa

12 opmerkingen:

Wenz zei

Ha, wat een voorbeeldige winteraar ben jij geweest zeg, mijn complimenten. Jij hebt eruit gehaald wat erin zit, dat is duidelijk. Maar arm Groningen snapt het niet helemaal: waar hier de zon al flink geschenen heeft, blijven daar centimeters dikke ijs- en sneeuwlagen liggen. Bibber alom. Gut Impa, het is dat je zelf zo warmhartig bent, anders was je allang verkleumd. Zon! Kom op zeg! Ik gun het je van harte in ieder geval, en zo'n lieve smeekbede als jij schrijft, moet toch haast wel gehoor krijgen?

(Grappig, duck-tape. Alsof er een eend aan te pas komt, of het op z'n minst van eenden gemaakt is. Hihi. Ik houdt het toch maar op duct-tape, al is jouw versie wel ingeburgerd.:))

Folkert zei

Hoi Impa,
Wel, hier gaat het er momenteel anders aan toe hoor, de sneeuw is dan wel weg maar de ijzige oostenwind zorgt voor inwendige verkleuming. Het is zelfs zo erg dat ik al een week niet naar het Posthuys ben gelopen en dat zegt echt wel wat. De andere kant is dat ik nu een a twee keer in de week in de sauna beland en dat is wel een aanrader. Bij 80 graden stomen en afkoelen bij min 4 en chill factor van min 11. Gelukkig, en dat weten we allebei, komt de lente onherroepelijk terug. Een warme groet van een verkleumd Vlieland.

Gerhard zei

6 maakt me nieuwsgierig! Helaas gaat het weer even de verkeerde kant op, ik had volgende week een foto van sneeuwklokjes willen plaatsen.

@Folkert: ik was onlangs nog op Vlieland, voor een filmweekend. Heerlijk eiland.

Maz zei

Nou precies! Dat dacht ik vandaag ook toen het weer begon te sneeuwen. Het is wel mooi geweest. In de kroeg beloofden ze gisteren dat ze over drie weken lentebok zouden gaan schenken. Doe dan maar meteen een kratje lente erbij!

Impa zei

@Wenz: Hahaha, ducktape. Je hebt natuurlijk gelijk. Ik zei zelf altijd gaffertape, maar deze heb ik volgens mij gaandeweg overgenomen van mijn lief.
@Folkert: Mmmmmm, warme groeten! Daar schurk ik me dan lekker even tegenaan. En tot in de lente dan maar!
@Gerhard: Tsja... Geen mensenfoto's op dit blog... Je zult het met je verbeelding moeten doen.
@Maz: Tssssssjjjjjj! Gloegloegloegloe.... Ting! Klok, klok, klok...

Lian Reuvekamp zei

Nou zou je zeggen dat wij door de Stockholmse winters wel wat gewend zijn, dat is ook zo, maar niet HIER. Vanochtend toen ik (ook in Groningen) zag dat het WEER wit was, dacht ik voor het eerst: het houdt toch hopelijk wel eens een kéér op... maar inmiddels is het ver in de middag en sneeuwt het nog steeds.
Origineel stukje heb je geschreven. Leuk!
groetjes, Lian

Tineke zei

Het is een winter naar m'n hart!!!
De winter loopt tot 21 maart en ik hoop dat het tot die tijd sneeuwt en vriest en er volop geschaatst kan worden.
We hebben nooit meer echte winters dus wees blij dat de wereld eindelijk eens wit en licht krijg je energie van en niet grauw bruin triest regen en donker, daar wordt je somber van.
Geniet ervan er komen andere tijden.

Impa zei

@Lian: En opnieuw is de sneeuw natuurlijk wel weer heel mooi in mijn witte tuintje.
@Tineke: Ik weet hoezeer jij van de winter houdt en hoe blij je ervan wordt. Je bent de enige die ik ken die dat zo van harte heeft, en dat vind ik heel mooi aan je. Ik word er altijd blij van als ik dat zie bij jou.
Geniet er maar van zolang het duurt! Dat heb ik ook twee maanden gedaan. Met volle teugen. En nu wil ik weer warmte. En uiteraard is wit en licht is beter dan grijs en grauw in de winter. Dat zul je mij dan ook nooooit horen wensen! Hiep, hiep voor witte winters!

pepperfly zei

Is er nog plaats op je vensterbank? Dan wacht ik met evenzeer verlangen met je mee!

rudy kaals zei

ben je ook op je snuit gegaan? Ik twee keer. Was er met mijn hoofd niet bij en voor ik het wist lag ik. De mensen om me heen waren heel behulpzaam en lief. Toen deed het ook niet meer zo pijn.

Monique zei

Ik zeg tegen de weergoden: verhoren dat verzoek! En nu maar afwachten of ze naar me luisteren.

quirk zei

Misschien moet je dat kruikje dan op straat leggen.
Elke dag op een ander plekje.
Dan is het ijs zo verdwenen.