31 januari 2010

Impa valt er verder niet over

'Ik kan je echt voelen', zei ik tegen mijn lief. Met mijn hart, bedoelde ik. Want hij zat bij me op de bank na een afwezigheid die als een eeuw voelde en ik was blij dat hij er was. Ik had mijn geheime antenne op hem gericht en mijn tere hartje voor hem opengezet. Hij stak z'n hand naar me uit, keek me diep in de ogen en zei: 'Dat komt omdat ik in je gezicht knijp.'

Verder ging het best goed, hoor, dit weekend. Ik ben natuurlijk nog wel in de tuin van de keukentrap geknikkerd en in mijn pyjama en badjes languit in de sneeuw terechtgekomen, maar daar is eigenlijk alleen mijn scheenbeen kapot van. Dat mijn lief normaal gesproken nooit oplet als ik buiten het vogelvoer op de voederplank bijvul en nu toevallig net met z'n fototoestel in de aanslag voor het raam zat, mocht de pret van dit weekend verder ook niet drukken. Tenslotte heb ik er naast een kapotte scheen daardoor wel een leuk winterkiekje aan overgehouden.

Oeps, ik zie dat hij net is gedelete.
Jammer nou.

7 opmerkingen:

pepperfly zei

Jammer! Inderdaad!

Emilie Kassenaar zei

Nou, is me dat even pech hebben, vandaag!

quirk zei

Ja. Net nu je hem (ongetwijfeld) op je site wilde zetten.
Immers.

Impa zei

@Quirk: Natuurlijk! Alles voor mijn lieve lezertjes.

Marike zei

Maar jouw lief zit toch immer voor het raam om de vogeltjes te kieken? Terwijl hij jou in je gezicht knijpt? Toch? Dát is toch wat jouw lief doet? ;-)

Ach. Misschien maakt het verder ook niet uit hoe hij.. enzo. Jij kunt hem voelen. Echt. In je hart. En da's heel wat.

Ik ga je trouwens later even mailen. Met vragen over 'verhuisstappen. Richting het onbekende.'Enzo. Is dat goed?

Het woord dat ik moet typen is: Pilityin. Zou dat ook een vogel zijn?

Impa zei

@Marike: Ik ben gek op mailtjes over verhuisstappen richting het onbekende. Mail me! En kom dan een keer op de koffie.

Pilityin, in de volksmond ook wel de pili-pilivogel. Groen gestreept verenkleed met helder gele vlekken op de vleugels en een lichtgrijze buik en keel. Zang in de winter een opgetogen 'pili, pili', gevolgd door een heldere triller. Graag geziene gast in Groningse stadstuintjes.
Ook toevallig dat dat jouw woordverificatiewoord was.

Marike zei

Ik neem aan dat je een grapje maakt over die vogel? Een wel doortimmert ik-tuin-er-bijna-in grapje?

Anders is dit wel het meest overduidelijke voorbeeld dat de woordverificatie door magische krachten wordt bepaald.

Ik mail je. Zodadelijk. En ik kom heel graag een kopje koffie bij je drinken. Laatst las ik dat Maz en jij in Utrecht waren (Maz natuurlijk, jij op bezoek) en ik dacht: zal ik ze uitnodigen? Maar deed dat dan weer niet. Ik vind dat het er maar eens van mag komen.

Pilityin. Pili-Pili-vogel. Grapjas.
Een Cytobal is dan zeker een roodgevlekte vogel, in de grote van een merel maar lijkend op een roodborstje die 'Cyto' (uitgesproken als Sito) roept op Utrechtse dakterrassen? Want dat wordt nu gevraagd te typen. ;-)