31 december 2009

Impa was blij met 2009

Vorig jaar rond deze tijd liet ik een jaar los dat ik heel graag wilde afsluiten. Ik stond aan een oever, liet het oude jaar neer in de stroom en gaf het een resoluut duwtje. Opgelucht zag ik het in de verte verdwijnen. Het had z'n tijd gediend maar ik zou het niet missen. Ik liet het los.

Dit jaar sta ik zelf in het water. Het hart beeft nog af en toe, maar ik heb nu wortels en wijd gespreide armen. Ik verheug me op het komende stromen.

2009 was het jaar waarin ik alles veranderde. Waarin ik na een paar voorzichtige jaren van de balans opmaken, de dingen herzien en herijken, alles vlot trok dat nog vastzat. Waarin ik koos voor een nieuwe stad en een nieuwe opleiding. Voor andere opdrachtgevers. Voor een schonere lucht en een open landschap. Ik kocht mijn eigen huis om thuis te kunnen komen in de wereld en in mezelf.

2009 was het jaar waarin ik steeds beter leerde luisteren en steeds meer durfde horen. Waarin de stem van binnen helderder ging klinken, waarin het herinneren eindelijk kon beginnen. Waarin ik me ging verheugen op de kracht van mijn eigen intuïtie en het stromen van mijn energie.

Ik kreeg een groot geschenk.
Ik maakte een bijzondere reis.
Ik verwelkomde een zuivere liefde.
Ik ontmoette prachtige mensen.
Ik herkende en koesterde de mensen die me ontroeren, inspireren, laten lachen, hopen, dromen, huppelen, dansen.

Ik legde met hele kleine stapjes het begin van vele paden waar ik op wil dwalen. Waarheen dan ook.

Ik heb vertrouwen.

Ik verheug me iedere dag.

Impa wenst iedereen een wonderschoon 2010!

15 opmerkingen:

Emilie Kassenaar zei

Mooi gezegd, Impa! Ik heb dit jaar genoten van je observaties en ik hoop dat 2010 voor jou nóg mooier wordt dan 2009. In elk geval voldoende om je nog lang te inspireren!

Wenz zei

Pracht van een mens, wat een wonderlijk vruchtbaar jaar heb jij achter de rug. Dat het komende jaar al die lijnen mag voortzetten, je thuis diep mag verankeren, je in contact met jezelf en de lieve mensen om je heen mag staan en natuurlijk: dat je zult genieten, van je nieuwe omgeving en alle andere bijzondere nieuwigheden in je leven. En dat je je hersenspinsels en zieleroerselen nog maar lang moge delen met het net, en zo een beetje met mij. :)

Frommel zei

Ik wens Impa van hetzelfde.

Frank zei

Same to you, Beppie.

sanneke zei

Dat is prachtig, Impa, dat is precies zoals ik in graag in het leven sta.
Heb een wonderbaarlijk mooi jaar!

rudy kaals zei

Schitterend! Ook u een mooi 2010 gewenst.. en blijf zo lief als u bent.

Polle zei

Je hebt een bijzonder jaar achter de rug. Ik wens je een minstens zo bijzonder 2010.

Marike zei

Ik denk dat jij daar, vorig jaar, staand aan de oever, 2008 errug goed hebt afgeduwd. Waardoor er in 2009 zoveel moois naar je toe kon komen.

Ik wens je een schitterend 2010!

quirk zei

Jij ook een geweldig 2010 Impa! Dat je ons nog maar met veel moois mag verblijden hier.

Impa zei

@Allemaal: Dank voor jullie lieve woorden over mijn blog en voor jullie goede wensen. Kusjes alom!

Impa zei

@Marike: PS. Nieuw jasje? Spannend! Hangt het vorige aan de wilgen?

Lian Reuvekamp zei

Wat een heerlijk stukje om te lezen. Je krijgt terstond zin in het nieuwe jaar. Ga vooral door met je te verheugen en blijf erover schrijven in je luchtige, vlotte stijl. ik geniet er telkens opnieuw weer van.
Een heel goed 2010 voor je gewenst!
Vriendelijke groet, Lian Reuvekamp

assyma zei

je kan dingen goed los laten, lijkt het
misschien te goed, gezien het vele bezoek dat je krijgt in de vorm van katten en geluiden die er niet zijn;-)

maar toch zijn het wel leuke spoken, jaag ze maar niet weg

loslaten moet ik zelf nog heel erg leren...
ik lees me gek hoe anderen dat toch doen;-)

René zei

Met je lef en enthousiasme heb je me geïnspireerd om het roer om te gooien. Nu verandert de tanker langzaam van koers. Dank je wel!
En ook een mooi 2010 voor jou.

Impa zei

@René: Je reactie ontroert me enorm. Ik ben je heel dankbaar en ik ben heel blij. Ook voor jou! Succes!