07 november 2009

Hoe er een pimpelmees naar Impa werd vernoemd

Naast Impappelflappen (jammie) bestaan er nu ook Impimpelmezen. Ja, beste mensen, tsjilpt u nog maar eens van opwinding. Het is heus waar. Dat kwam zo: Manon wilde graag nog meer literaire prijzen winnen. En om marketingsgewijs de mensen een beetje aan te zetten tot stemmen op haar boek Izzy Love, loofde ze als beloning de vernoeming van één van haar 14 goudvissen uit. Succes gegarandeerd, dat weet iedereen in de marketing- en reclamewereld. Nu heb ik zelf liever niet dat er een goudvis naar mij vernoemd wordt, dat ligt nogal gevoelig en is een lang verhaal vol zijsporen en uitweidingen waar ik u niet mee lastig zal vallen, maar of ze ook pimpelmezen had. En wat bleek? Dat had ze. Een heel nest. Waarvan er nu dus één officieel Impa heet. Een Impimpelmees! Ladiedadieda!

8 opmerkingen:

rudy kaals zei

cool!

jet zei

Alle dingen worden blij als impa ervoor staat :)

jack of hearts zei

Mijn taalgevoel zegt dat het beest eigenlijk Pimpa zou moeten heten.

Impa zei

@Jack: en dan maken we het MTVprogramma Pimpa my Flight.

incinta zei

Ik zag het al... mooi!

Wenz zei

Impimpelmees! Dat staat als een huis. Nu ben ik toch een beetje nieuwsgierig naar de goudvissenafkeer... ooit op straat aangevallen in de kinderwagen door een goudvis lijkt me namelijk sterk. ;)

Maz zei

Van appelflap naar Pimpa... Hoe doe je het toch.... Mijn buik heeft geschud. Fijn.

NielsM. zei

Probeer daar maar eens een gedicht over te schrijven!