07 augustus 2009

Impa tweakt het liggen

Drie glorieuze, lange, zonnige, trage, tevreden dagen. Zo lang duurde mijn zomervakantie dit jaar. Vorig jaar adopteerde ik het heilige voornemen-en-beteren-van-mijn-leven om mezelf voortaan niet langer dan zo'n drie maanden achtereen de zoete balsem voor de ziel van Vlieland te ontzeggen en dat bleek nu prima te combineren met de Glorieuze Driedaagse Zomervakantie van dit jaar. 

Een beetje druk was het er wel, op Vlieland, maar dat kun je al die andere mensen niet kwalijk nemen. Ik troost me maar met de gedachte dat ik de Waddenwind in oktober of februari altijd helemaal voor mezelf heb. En het was er nu misschien wel vol maar ook blauw, blauw, blauw met elke dag een duik in zee. Meeuwen blijken te kunnen koeren en kwallen zwermen. De flesjes bier waren koel. Mosselpannetjes. Een pakje vakantiesigaretten. Picknick bij zonsondergang. Vlielandse vrienden. Een fiks stukje fietsen. Livemuziek.

Maar het was eigenlijk vooral veel liggen. Ik heb het liggen op Vlieland weer behoorlijk getweakt. Echte perfectie heb ik nog niet bereikt maar daarvoor ga ik gewoon nog heel vaak terug om te oefenen. Vooralsnog is vooral het liggen op het luchtbed met sprongen vooruit gegaan. Liggen op het gras, op het strand en in de duinen zijn ook aanmerkelijk verbeterd, maar vooral over het liggen in de tent ben ik zeer tevreden. 

Ik was met mijn nieuwe lief op de Glorieuze Driedaagse Zomervakantie. En met trots kan ik u verzekeren dat hij de test heeft doorstaan. Hij houdt van Vlieland, Vlieland houdt van hem en hij mag terugkomen. 

Kunnen we weer hard werken aan liggen in de tent.

8 opmerkingen:

quirk zei

Oww, ik moet nog ruim DRIE weken wachten, maar dan mag ik ook! Dan ga ik het liggen daar ook maar eens flink oefenen denk ik. :D

jack of hearts zei

"Impa tweakt het liggen"

Wat een goddelijke zin.

karin r. zei

klinkt (leest) goed en zomers!

Folkert zei

Tja Dymph, en daarna een flessenpostje in zee met een gedichtje van mij, verdiend door jou;


Het water likt mijn tenen,
De wind kust mijn gezicht.
Maar bovenal geniet ik
van dat jij hier naast me ligt....

Polle zei

Jij bent zo langzamerhand de www-ambassadrice van Vlieland en de liefde voor mij geworden. Over beide "dingen" schrijf je zo mooi.

Maz zei

Oe, liggen op Vlieland. Nice. Wij gaan oefenen in de Ardennen in een blokhut. Kijken of het daar ook kan.

Pepperfly zei

Ach Vlieland, oh Vlieland....(heb net een dagje surrogaat (=Texel) achter de rug...maar oh,oh,oh...(toch eens kijken of...)

rudy kaals zei

Schön :)