18 augustus 2009

Impa heeft inmiddels veel verstand van dit gesprek

...Dat meen je niet.
- Jawel.
Heb je daar dan een liefde waar je bij intrekt?
- Nee, hoezo?
Of heb je daar een baan gekregen?
- Nee.
Maar waarom ga je dan verhuizen?
- Waarom niet? Ik woon al 16 jaar in Utrecht. Nu wil ik weer verder. En daar is schone lucht. Minder ruis. Meer licht.
Meer licht?
- Ja, dat voel ik zo. Van binnen.
Okee.
- Ja.
Jeetje.
- Ja.
(...)
- Het is een superleuke stad. En ik kom er oorspronkelijk vandaan, dat heeft er vast ook wel iets mee te maken.
Maar waar ga je dan wonen?
- Ik ben er een huis aan het kopen.
En wat voor werk ga je dan doen?
- Gewoon, hetzelfde wat ik al jaren doe. Als zelfstandige. Vertalen en tekstschrijven. Illustraties maken.
Ja. Natuurlijk.
- Ja.
Nou... Wat leuk, zeg. Dat je dat doet.
- Ja, ik heb er ook heel veel zin in.
En wat dapper ook.
- Vind ik zelf eigenlijk ook wel.
Nou.
- Ja.
Jeetje.
- Ja.
Nou, veel geluk dan maar.
- Dank je.
We zullen je missen.
- Jullie ook bedankt voor alles. Het was te gek.
Goh.
- Ja.
Jemig.
- Ja.

12 opmerkingen:

Wenz zei

Loslaten is niet mensch' sterkste kant over het algemeen, dus je trekt heel wat bekijks en gohs en jemigs, lijkt me zo. :)

Impa zei

@Wenz: Inderdaad!
En ik vind het heel grappig en opmerkelijk dat bijna iedereen precies dezelfde vragen stelt.

rudy kaals zei

dappertjedap... naar welke stad? ;)

Maz zei

Daarom is blijkbaar nog steeds geen reden.

pepperfly zei

Heb je op je telefoon nog geen knopje waaronder dit gesprek automatisch volgt? ;-)

quirk zei

Hahaha, wat zijn mensen toch voorspelbaar soms hè? En dingen 'zonder geldige reden doen', zoals mensen dat dan zien, dat kan natuurlijk ook niet hè.

esther zei

Naar Groningen! Wat leuk, dat is dichtbij...:)

Gypsy zei

Terug naar Groningen?! Ach ja, iedereen stelt die vragen vanuit z'n eigen belevingswereld. Ken er zat die terug naar het noorden zijn gegaan simpelweg omdat ze dat wilden. Voor mij is het een afgesloten hoofdstuk. Dat nooit weer.

Impa zei

@Rudy: Ik laat jullie nog even raden :-)
@Maz: (Maar dat met die trap wel snel beneden)
@Pepperfly: Goed idee. Dan zou ik alleen wel eventuele originele wendingen missen...
@Quirk: Tsja... En voor mij zijn mijn redenen heel geldig. Mensen gooien alleen zelden zomaar het roer om, dus das kennelijk even wennen.
@Esther: U heeft zitten puzzelen!
@Gypsy: Nou ja... Terug... Dat was een eeuw geleden en een totaal ander leven. Het voelt meer als volle kracht vooruit dan als terug.

juna zei

Ik vind je stoer.
Óm met dat roer!

Heb er zelf veel en vaak over gedacht. Naar het Noorden. Maar durfde het niet alleen. Durfde het alleen niet. ;-)

Dus: kan (en blijf) je helemaal volgen. Succes met de verhuizing.

KatYo zei

Ik ben ook bezig met zoiets! De plannen zijn echter verder dan de praktisch uitvoering nog. Bij mij is het nu zo dat mensen denken dat ik al verhuisd ben, terwijl ik nog gewoon in dezelfde stad zit ;-)
Succes en veel plezier ermee!

jack of hearts zei

Het is inderdaad zo dat de vragen die men stelt universeel geprogrammeerd lijken te zijn. Voor als je terugkomt van vakantie is dat precies hetzelfde, ik heb de riedel net weer meegemaakt.
En verhuizen naar Groningen is natuurlijk helemaal top.