16 augustus 2009

Impa doet vroem

Achterop de motor zat ik, met een helm op en een dik leren pak aan. Hij trilde door mijn handen heen en tussen mijn benen zo mijn lijf binnen. De wind van het rijden verdreef de de hitte van de dag en ik kon raden hoe hij zich voelde, daar zo vlak voor me, z'n handen op het stuur en z'n hoofd leeg. Ik zwaaide naar schaapjes, want dat is wat ik doe. Ik zag ezeltjes en roofvogels. Landschap rolde voorbij en ik zat er patsboem middenin.

Hij is hard, sterk en heet en toch maakt zo'n motor je hart licht en je hoofd stil. Ik keek naar het land dat langsgleed en hoorde in mijn helm steeds iemand tevreden zuchten.
Op de dijk langs de Waal kreeg ik een ijsje.

Vroem.

3 opmerkingen:

rudy kaals zei

Mooi.. de Waal.. omgeving Nimweeghen?

Wenz zei

Wat klinkt dat aanlokkelijk zeg... zucht. :)

jet zei

HEUR-LIJK