06 juli 2009

Impa droomt

'Weet je wat ik heb gedroomd?' roep ik om vijf uur ’s ochtends. Alsof hij er al uren op ligt te wachten. Tussen het moment dat ik rechtop ga zitten tussen de witte lakens en het moment dat ik slaapdronken de gang op stommel om naar het toilet te gaan, over hem heen en drie stappen naar de deur, stort ik een vloed van dromen over hem uit waarbij het ene verhaal naadloos overgaat in het andere. Met een beetje geweld, een beetje verwarring, een paar vreemde mensen, gesprongen waterleidingen en tomatensoep. En kwam er nou een konijn in voor? Hij vertrekt geen spier. ‘Goed verhaal’, mompelt hij.

Als ik allang weer slaap (en nog meer chaos galloppeer, altijd maar verder, altijd maar door), ligt hij nog uren wakker. 
Veel te druk in zijn bed.

Ik weet het. 

Het spijt me.

Hou me maar vast. Wie weet, tenslotte.

5 opmerkingen:

Marjan zei

Nou, er komt heel wat los 's nachts!

karin r. zei

ik vind dit een speels geschreven stuk! chapeau!

rudy kaals zei

Slaapdronken dromen vertellen.. breek me de bek niet open. En 's ochtends te horen krijgen wat je 's nachts voor nonsens uit hebt gekraamd. En ook nog iemand wakker hebben gehouden. Pijnlijk.. ik vind dat meestal pijnlijk.

Maz zei

Ik heb vannacht over jou gedroomd. Het was iets met een jas. Dat heb ik ook meteen aan de mijne verteld toen ik wakker werd. Geen idee of hij het meegekregen heeft.

quirk zei

Hah, dat doe ik ook altijd. Meteen bij het wakker worden er een heel onsamenhangend verhaal uitflappen. Ach, het is beter dan de hele nacht door tijdens je slaap vertellen wat je allemaal aan het dromen bent.