14 juni 2009

Impa zwenkt haar ogen

Ik lees een oud blog. Het gaat over pijn. Als ik mijn vingers beweeg om te scrollen naar het eind van over hoe het regent, klinkt er een harde tik in de keuken en maakt mijn blik ineens een klein zwenkje. Een reality-ripple. Een soort duizelig zijn maar dan plaatselijk, alleen in de ogen, een miniem stukje achtbaansimulatie achter mijn voorhoofd.

Buiten regent het en op mijn tafel staat - ongelogen- een konijn. Die is de vorige dag aan komen hoppen op het werk. Hij had gehoord dat ik jarig was.

Onmiddelijk komt er een bericht binnen van iemand die weet waar bij mij de knoppen van het licht zitten. De regen tikt verder, de keuken niet, de zwaarte vervliegt. 

4 opmerkingen:

susandeverzameling zei

Wat prachtig geschreven Impa!

Maz zei

Wat een verjaardag! Bijna Alice in Wonderland. Maar dat komt door dat konijn. Een konijn? Impa toch. Waar haal je ze vandaan....

quirk zei

Hee ja, het is konijnentijd! :)
En mooi gezegd: achtbaansimulatie achter mijn voorhoofd. Daar kan ik wel wat mee.

rudy kaals zei

Och schön! Allet jute nachträglich!