14 juni 2009

...en op tafel staat een konijn

De mannen in mijn leven cirkelen om me heen. Ze zijn er altijd maar verdwijnen af en toe in mijn ooghoeken. Sommige kan ik aanraken, andere zijn alleen om naar te kijken. Ik hou van hen allemaal. De man van de konijnen is op reis. De man van de zwaluwen belde dat hij later op op reis zou gaan en dan bij me langs zou komen. Op het werk zaten we op de binnenplaats aan een picknicktafel. Hoog boven de steile muren dreef een enkel wolkje in de blauwe lucht. Iemand riep dat het de vorm had van een enorm hangoorkonijn. Een paar uur later kwam iemand naar me toe met een plastic konijn voor m'n verjaardag. Diezelfde nacht droomde ik van de man die altijd naar de wezens in de wolken kijkt. Hij kwam, omhelsde me en verdween weer. Toen ik wakker werd, belde hij me op. Hij ging op reis en zou bij me langskomen. Op dezelfde dag als de zwaluwenman. De man van de konijnen belde op en zong een lied voor m'n verjaardag. 

Het plastic konijn staat lachend op tafel.

Alles is één. Ik word er duizelig van. 

8 opmerkingen:

rudy kaals zei

Dat met die wolken.. dat herken ik. Ik probeer altijd Willy Brandt gezichten te ontdekken. Tot op heden heb ik er nog geen gezien, maar ik blijf onverdroten verder zoeken.

Wat lief dat de konijnenman een lied voor je zong!

juna zei

Wolken, die konijnen worden, waar zwaluwen naartoe vliegen..

'k zou ook duizelig worden van deze synsthese. En 3 bijzondere mannen die om je heen cirkelen. Jij rijke vrouw jij!

Anoniem zei

www.intothegreatwideopen.nl

...konijn...wolken...vlieland.....

kijk even

Impa zei

@Anoniem: Aaaaah! Geweldig hoe alles altijd een groot geheel der dingen is! Wat is het leven toch mooi.

folkert zei

Ik kijk omhoog
zie een hemelsblauwe lucht
met wolken snaterende ganzen

ik zie, ik zie wat jij niet ziet
ik zie libellen dansen

De ganzen zou je kunnen zien,
omdat ze naar het zuiden gaan
De libellen echter niet,
daarvoor moet je
naast me staan.

Zo, weer een paar beestjes erbij Impa.

Impa zei

@Folkert: Ik doe een klein dansje! Ik word hier blij van.

Anoniem zei

... en sommige op je schoot willen liggen :) ..

Tas zei

In een splitsecond is het soms heel even kraakhelder dat alles verband met elkaar houdt. Om tuureluurs van te worden.