05 mei 2009

In Utrecht komt geen einde aan de hemel die vrijmarkt heet

Impa tegen leuke man bij Lombok-vrijmarktkraam op bevrijdingsdag: "Heb je ook een blikopener?"
Leuke man: "Nee, maar wel een scanner." -Wijst op doos met knuffelbeesten- "Wil je er een knuffel bij?"
Impa tegen leuke man: "Van jou?"
Leuke man kijkt verward: "Wil je er een knuffel van mij bij?"
Impa lacht haar liefste lach. "Graag."
De leuke man bloosde en gaf Impa een lange, stevige knuffel met twee armen en een glimlach.

En als het niet had geregend, dan stond Impa er nu nog.

10 opmerkingen:

jack of hearts zei

Vanaf morgen wordt het weer droger...

juna zei

En Juna liep langs en dacht: 'dat ziet er gezellig uit!'

Nou. Niet helemaal. Maar het had absoluut gekund. Ik denk dat ik op dat moment net stond te onderhandelen over de prijs van een super mooi verwassen T-shirt. '50 cent', zei de verkoopster. 'Nee joh, € 1,50.' Zei ik. We sloten de deal op een Euro.

Ik kreeg ook nog bijna ruzie met een knarrige oude man die bollen wol wilde verkopen. Ik begrijp dat hij het koud had, maar zijn verkooptalent liet hem zwaar in steek.

'Dit werkt niet echt.' Zei ik. 'Ik vind u helemaal geen gezellige verkoper.' 'Dan koop je toch niets!', gromde hij. Zo gezegd, zo gedaan.

Jammer hoor. Hij viel qua toon helemaal uit de toon... Ik vind de 5 mei markt van Lombok echt de leukste van het hele jaar!

rudy kaals zei

Lombok is cool! Ooit in een ver verleden had ik een lief in de Minahassastraat. Dat is Lombok toch?

Overigens is er hier om de hoek iedere zondag vlooienmarkt. Kei gezellig altijd! Maar een gratis knuffel heb ik daar nog nooit gehad.

Cat zei

You go, girl!

Maz zei

Iemand achter mij zei:"Je mag em ook niet kopen, hoor! 20 cent."

Polle zei

Van dit soort stukjes word ik heel erg blij.

quirk zei

Mooie actie Impa!

karin r. zei

mooie flirt, impa!

Impa zei

@Jack: Dat belooft wat!
@Juna: Die heb je altijd, van die mensen... Je moet er gewoon je eigen pareltjes uitpikken.
@Rudy: Iedere zondag om de hoek? Heerlijk.
@Cat: You bet, babe!
@Maz: Net als dat meisje dat geld vroeg voor een windvlaag, hahaha.
@Polle: En van knuffels ook.
@Quirk: Je mag 'm rustig gebruiken, hoor :-)
@Karin r.: Als er íets is dat de wereld een klein beetje mooier maakt, is het wel een flirt en een glimlach. Gratis. En iedereen kan meedoen.

Tas zei

Jippie! Dat is een mooie beVRIJdingsdag!