26 mei 2009

Impa en het meisje bij de kapper

Impa's blog is geen dagboek maar ik wil vandaag toch even met u delen hoe het kappersmeisje vanochtend mijn dag goed heeft gemaakt. Ze bood me tijdens het wachten een koffie aan die ECHT lekker was. Ze deed me denken aan mijn ex-ex-schoonzusje A. die ik lief vind. En toen ze m'n haar ging wassen, wist ik zomaar ineens op een doordeweekse ochtend bij de buurtkapper in de stoel weer hoe fijn het is als iemand met zachte, stevige vingers je hoofd masseert. En voelde ik mijn hele lijf ontspannen.
Te kort geslapen en te vroeg het huis uit gejaagd door de werklieden die hier al maanden de portieken verbouwen, zonder make-up, nog vóór het ontbijt en met een lange, late werkdag voor de boeg. Maar zij maakte de wereld ineens een stuk zachter. En mijn haar ook. 

5 opmerkingen:

rudy kaals zei

Dat is inderdaad een aangenaam gevoel. En Impa wij synchronizeren.. ik was gisteravond bij mijn kapster. En die ging daarna nog een hapje met me eten. Gezellig! Werk ze vandaag!!

Maz zei

Heerlijk is dat. Enneh...je mag nog steeds bij mij een uiltje komen knappen, hoor! Ook zonder make up, maar met ontbijt.

karin r. zei

off topic: jeuheuj, die banner! :-)

Impa zei

@Rudy: Wat dacht je: Ik knip m'n haar af dus ik laat er ook maar gelijk geen gras over groeien?
@Maz: Bij jou knappen de uiltjes altijd heerlijk.
@Karin r: Dat krijg je als je altijd zo aanstekelijk bezig bent, jij :-)

rudy kaals zei

Nou zeg... ik zou niet durven. Ik had gewoon honger. En zij ook. Dus gingen we wat eten.