05 april 2009

Impa's Daewoo 14V1TS

Ik had m'n geld geteld en toog naar de winkel. Ik wilde een zilverkleurige televisie en lekker klein. De speakers moesten niet linksachter zitten, zoals bij mijn oude televisie, want dan schalde het geluid vooral heel hard door de openstaande balkondeuren naar de overburen, in plaats van naar mij, op de bank. Er hoefde geen ingebouwde video-afdeling in (ja, sorry hoor, maar we hebben het nu over totally 2002) en ik stelde de televisiewinkelman ook nog een paar intelligente vragen over mono en stereo. Uiteindelijk koos ik de Daewoo 14V1TS. Precies wat ik wilde voor het bedrag dat ik ervoor uit had getrokken. Ik schreef naam en nummer op een briefje en stopte het in mijn agenda. Ik zou het toestel thuis voor de zekerheid nog even Googelen en hem later kopen.

Ik ging op bezoek bij m'n vader. Hij zei: "We hebben een nieuwe bank gekocht en we kregen er een televisie bij."
Ik keek op. "Echt waar?"
"Wij hebben hem niet nodig", zei hij. "Heb jij er toevallig belang bij?"
Ik lachte. "Dat meen je niet. Ik heb net een nieuwe televisie nodig. Ik ben er deze week al naar wezen shoppen. Zal ik hem van je overnemen?"
M'n vader verdween naar de gang. "Dat hoeft niet, hoor. Wij hebben 'm ook gratis gekregen."
Hij kwam terug met een grote doos. "Alsjeblieft, deze is voor jou."
M'n mond viel open.
Ik grabbelde in m'n tas naar het briefje in m'n agenda.

8 opmerkingen:

Wenz zei

En dan mag je heel trots op jezelf zijn dat je geen impulsaankoper bent! Goed dat je even wilde googlen, dat levert je zomaar die tv gratis op. :) En zo is vader in zijn nopjes met de nieuwe bank en Impa met haar voorbestemde tv. En de overburen met de herwonnen rust! ;)

Maz zei

Ja hoera! Zo gaat dat. Zo is de oven die ik in 2e instantie had utgezocht en niet bij de grote nare winkelketen wilde kopen, maar bij de vriendelijke buurt-elektro-winkel, bij die buurtwinkel opeens in de aanbieding te zijn.

Cat zei

Joehoe! Dát zijn de leukere dingen in het bestaan.

rudy kaals zei

Wat een coole vader! Overigens... een televisie??

Impa zei

@Wenz: Een voorbestemde tv, zo voelde het inderdaad :-)
@Maz: Heb je de nieuwe oven gekocht?
@Cat: Ik werd er ook heel blij van. En hij doet het alweer heel wat jaartjes naar volle tevredenheid.
@Rudy: My daddy is megacool. En.. Ja.. een televisie... Mis ik iets?

rudy kaals zei

Zij gezegend!

Televisie kijken. Ik blijf het een rare bezigheid vinden. Het is zo... heerlijk eenvoudig?

Maz zei

@Impa: bijna. Ik heb em besteld. Woensdag ga ik em betalen en dan komen ze em brengen. I can't wait!

jack of hearts zei

als je dit apparaat, staat jouw log bovenaan, boven marktplaats dus