02 april 2009

1 april, Dag van de zoete jongetjes

Er stonden drie kleine vriendjes met hun fiets bij het winkelcentrum. Eén van de jongetjes zei: "Ze zijn gescheiden, hè?" Een vriendje vroeg: "Wie?" Het jongetje zei: "Je billen." Ze moesten alle drie heel hard lachen.

De zon scheen en het was de eerste zachte middag van dit jaar.

Thuis wachtte een e-mail van Vriend N. Hij is postbode. Hij schreef: 'Er stond vandaag een jongetje op straat met een raketje in zijn hand de wereld in te kijken zoals alleen kleine jongetjes dat kunnen. Toen ik mijn postkar langs hem duwde sprak hij de mooiste woorden van deze lente: "Lekker ijsje". Mijn lente kan niet meer stuk.'

Vriendin H. had buiten ook zoete jongetjes waargenomen in hun natuurlijke omgeving. Ze antwoordde op zijn mail: “Mijn kleine jongetjes van vandaag waren aan het stoepkrijten en maakten best mooie dingen in vrolijke kleurtjes. Ik zei tegen ze dat ik het mooi vond en zij zeiden dank je wel. ”

Daarom nu dan ook het voorstel om 1 april helemaal om te dopen tot Dag van de zoete jongetjes. Dan zijn we ook meteen verlost van dat onfortuinlijke verschijnsel van 1 april-grappenmakerij. Je wordt dan als zoet jongetje natuurlijk wel meteen uitgesloten van deelname als je toch iemand om de tuin probeert te leiden. Je kunt niet alles hebben, ook al ben je nog zo schattig.

1 opmerking:

Jet (alias vriendin H) zei

:)