18 maart 2009

Wat ik dus heel vaak heb.

Ze is de vrouw van mijn vader.
- Dus je moeder...
Nee, de vrouw van mijn vader.
- ...
Ze is de vrouw die getrouwd is met mijn vader.
- ...
Ze is niet mijn moeder.
- Ooooooh...
Als ze m'n moeder was, had ik haar niet 'de vrouw van mijn vader' genoemd. Daar ben ik een hele rare in, hoor. Dan ben ik echt een mallerd. Dat is dus misschien heel gek hoor, maar als ze m'n moeder was, dan had ik 'm'n moeder' gezegd. Ja mensen, ik ben me er eentje. Living on the edge.

WAT IS DAAR NOU TOCH ZO INGEWIKKELD AAN? We leven toch niet meer in de jaren '50? Mensen trouwen, krijgen kinderen, scheiden, trouwen opnieuw, krijgen weer kinderen... Pffffffffff. Moet ik soms 'stiefmoeder' gaan zeggen omdat u 'vrouw van mijn vader' niet zo snel kwijt kunt in uw begrippenkader? Ik ben toch zeker Sneeuwwitje niet? 

7 opmerkingen:

Wenz zei

Pfff, mensen zitten vaak zo vast in hun kleine stramientje. Ik leef met je mee, ik heb het voorrecht om 'zij is de vrouw van mijn moeder' te mogen uitleggen... :)

Impa zei

@Wenz: O, hahaha, dan heb ik het waarschijnlijk nog makkelijk.

susandeverzameling zei

Het lijkt wel alsof de mensen denken dat je ze een raadseltje opgeeft... Ik ken het, en vraag me ook altijd af hoe ik de rest van de aanhang (de man van de dochter van de vriendin van mijn vader, of de zoon van de vriendin van mijn vader die ik geen stiefbroer kan noemen want dat is 'ie gewoon niet)) moet noemen zonder het al te ingewikkeld te maken.

Cat zei

Hear, hear. Om vermoeid van te raken... Zo spreken sommige mensen mijn kinderen een eerste (en soms tweede) maal aan met mijn achternaam. Klopt ook al niet. We maken het de mensen toch maar ingewikkeld ;-)

Maz zei

Hahahaha! Mensen zijn zo dom. Ze moeten beter luisteren. Volgens mij scheelt dat een heleboel.
Ik ga soms zo ver dat ik het tegen mijn zus heb over "mijn ouders", terwijl het gewoon dezelfde zijn als de hare.

jack of hearts zei

Heel vermoeiend altijd, die referentiekaders. Soms synoniem voor oogkleppen.

Dre zei

Wat jack zei, met als toevoeging 'bord voor de kop'.