31 maart 2009

Impa krijgt een gestolen uurtje

*Telefoon*
"Halloooooo", roept vriendin P. opgetogen in mijn oor. "Leef jij in zomertijd of in wintertijd?"
Ik sta op een klein stationnetje - 's morgens in de vroegte - op weg naar een afspraak met 5 anderen. In zomertijd.
"Wij leven allemaal in wintertijd", roept vriendin P., nog steeds opgetogen.
"Bedoel je..." Ik denk even na hoe ik nu misschien het beste kan reageren. "dat jullie allemaal een uur te laat zijn?"
"Ja!" roept vriendin P. blij.

Ik koop een OOR en loop naar de stationsrestauratie. Dicht. Ik kijk op het bordje met openingstijden. Open. Ik voel nog eens aan de deur. Dicht. Door de glazen pui zie ik een man en een vrouw druk aan het werk. Als hij me ziet wachten, draait de man het deur van het slot en laat me binnen. Koffie kan pas over een kwartier besteld worden en de pinautomaat is ook nog niet online. Driftig halen ze overal doekjes over en richten ze het buffet in. Ik mag wel vast gaan zitten. Hun uniform trekken ze later wel aan, verzekert de vrouw me. De stationsrestauratie is die nacht ook overvallen door de zomertijd.

Een half uur later krijg ik m'n koffie. Gratis.  Vriendin H. heeft me gezelschap gehouden per sms. Het kan veel erger, verzekert H. me, want haar man had de vorige avond z'n wekker ook nog eens een uur te vroeg gezet, zodat hij twee uur voorliep op de zomertijd.

Ach, en ik zit ik hier eigenlijk best lekker, met zo'n gestolen uurtje OOR. En mocht er toch nog iemand zijn aan wie ik me ga ergeren dan volg ik gewoon vriendin H.'s tip van de dag op en denk ik een pannenkoek op zijn of haar gezicht.

6 opmerkingen:

Vriendin H zei

Jaaaaa ik zat nog te denken: dit is wel een blogje waard ;) Leuk!

Wenz zei

Hahaha oei, jij was dus de enige die al in zomertijd vertoefde! Zo won je een heel uur tijd-voor-jezelf daar met je gratis koffie. Allemaal goed en wel, tot ik je laatste regel lees... een wat op je gezicht?! Hahahahahaha. Dat is vast een variant op mensen naakt voorstellen? :)

Impa zei

@Vriendin H: Kannietmissen!
@Wenz: Ja precies. Dat relativeert de hele boel zo lekker, toch?

Maz zei

Die zomertijd. Kunnen ze daar iets anders op verzinnen? De hele wereld raakt van slag. Of misschien alleen ik en lijkt de hele wereld op zijn kop. Met een pannekoek! Haha. Dat is dan wel weer leuk.

esther zei

Whahahaha een pannekoek op je gezicht??? Dat ga ik ook doen straks, me dat voorstellen, als ik in de tegelhandel rondloop :)

Impa zei

@Maz: Ja, je zou denken toch denken dat je er bij een frequentie van 2 keer per jaar na een tijdje toch aan gewend zou raken, he?
@Esther: Hahahaha! Nee man, op het gezicht van die ander! Loop jij nou in de tegelhandel met een imaginaire pannenkoek op je eigen gezicht? Hahaha! Dat is inderdaad ook een manier om de wereld te relativeren.