12 maart 2009

Impa's reis van punt a. naar punt b.

Ik ben in Kolham geweest. U zult nu opkijken van wat u aan het doen bent. "Waar?" zult u vragen. Kolham. U zult zeggen: "Ik wist niet dat dat bestond." "Ik ook niet", zal ik u glimlachend antwoorden. "Waar ligt dat dan?" zult u vragen.

Kolham ligt 12 kilometer ten oosten van Groningen. Ik kwam er langs op weg van punt a. in de stad naar punt b. in de stad. Meestal als ik van een punt a. naar een punt b. in een stad moet, kom ik terecht op een snelweg. Ik weet nooit precies hoe dat in z'n werk gaat, maar ik ben er al aan gewend. Ik neem gewoon de eerstvolgende afslag van de snelweg, rijd een klein rondje op een plek waar ik nog nooit geweest ben en maak rechtsomkeert.

"Neem toch zo'n navigatiesysteem", zult u zeggen. Maar waarom zou ik? Dan had ik, net als u, niet geweten dat Kolham bestond. Naast de snelweg ligt van alles verscholen waar de gekaderde mens nooit komt. Ik laat me graag door de voorzienigheid van het asfalt lokken. Ik ga gewoon een half uur eerder van huis.

Ik zie nu op de kaart dat ik even door had moeten rijden. Dan had ik u kunnen vertellen dat ik in Woudbloem was geweest.

Woudbloem.

3 opmerkingen:

Maz zei

Geweldig zo'n ongeplande ontedekkingreis! Zo kom je nog eens ergens. Veel leuker dan de omgeving zien op je Tom-tom. Kijk ook nog eens uit het raam waar je bent, denk ik dan.

jack of hearts zei

Woudbloem is nog mooi ook! Kolham niet.

Impa zei

@Jack: Dat kan ook bijna niet anders, met zo'n naam. Jij ziet al die gehuchten rond Groningen zeker op je fietstochten voorbijkomen? Ook een fijne manier om van het asfalt af te raken.