16 maart 2009

Het imago van Impa

Schade heb ik. Aan mijn kleine, vierkante, oude, rode bolide. En nog wel zo'n klassieke schade ook, van in de parkeergarage te dicht langs een betonnen hoek waar je dan verdrietige rode lak achterlaat die veel liever bij jou op de auto was blijven zitten.

Er waren wel verzachtende omstandigheden. Een tegemoetkomer dwong me onder een te krappe hoek de helling af. Die helling was echt véél te steil. Halverwege de bocht ramde ik met m'n neus naar beneden ineens bijna een paaltje. Dat had één of andere onverlaat daar op een soort middenbermdrempel laten monteren. Er had me door dat paaltje waarschijnlijk iets moeten gaan dagen over de hoek waaronder ik de bocht nam, maar er is ook nog zoiets als de hellingproef achterover. Die probeer je in een mensenleven natuurlijk zo lang mogelijk uit te stellen. Ik stuurde dus nog maar eens flink bij en maakte de bocht nóg krapper.

Op de achterbank piepte Vriendin A: "Dit gaat niet goed." De angst stond in haar ogen te lezen. Naast me begon Vriend A. te grommen. Hij brieste dat hij zou zijn gaan lopen als we niet tegen een betonnen paal hadden gestaan waardoor z'n portier niet openging. Al met al was ons hele dagje uit in één klap in het water gevallen. De vriendschappen kermden even zachtjes en stierven toen een stille dood. 

Ik lig er best wakker van, hoor. Ik heb dan wel schade aan de bolide, maar zouden de verzachtende omstandigheden - krankzinnige paaltjes, tenhemelschreiende middendrempels, véél te steile hellingen (Hallo! Als je zo snel naar beneden wilt, dan spríng je toch gewoon?) en eigenwijze tegenliggers - de schade aan m'n imago in ieder geval nog zo veel mogelijk beperken? 

5 opmerkingen:

Jet zei

Je kan nog zoveel blikschade maken, dat laat toch echt geen enkel krasje achter. Cryptisch he ;)

Maz zei

Geen schadefreude dus....
Parkeergarages zijn ook eng. Veel te veel beton. Waarom maken ze ze niet van schuimrubber?

jack of hearts zei

Helling? Welk land was dat?

Impa zei

@Jack: Parkeergarageland is vol hellingen...

Maz zei

Nu zie ik toch net op jouw nieuws dat er algemeen klachten heersen over parkeergarages. Te onoverzichtelijk, te krap en te duur. Het lag dus echt niet aan jou! Dat wist ik al wel, maar nu was het ook op het nieuws. En dus waar.