20 februari 2009

Impa speelt een spelletje

Impa vond een leuk spelletje op het blog Flip Flop Flying

INSTRUCTIES
1. Zet je mp3-speler of muziekbibliotheek op shuffle.
2. Druk bij elke vraag op 'next' voor het antwoord.
3. Schrijf de titel van het nummer als antwoord bij de desbetreffende vraag.

Met de uitkomsten kun je natuurlijk alle kanten op en je kunt er zoveel waarde aan hechten als je wilt. Sommige van mijn antwoorden vond ik opmerkelijk of ontroerend, om andere moest ik vooral erg hard lachen. Wie had bijvoorbeeld kunnen vermoeden dat mijn grootste geheim een snelle auto is? Zouden de antwoorden eigenlijk meeveranderen met je levensfases of gemoedstoestanden? Waarzeggerij of niet: het is een vermakelijk spelletje. Doe een gooi en laat me de uitkomsten weten in de comments-box of met een linkje naar je blog.

WAT ZEG JE ALS IEMAND VRAAGT: 'MAG DIT?'
Cruel - Calexico

HOE VALT JOUW PERSOONLIJKHEID HET BEST TE OMSCHRIJVEN?
Shiva - Fields of the Nephilim

WAT VIND JE LEUK IN EEN JONGEN/MEISJE? 
If God Will Send his Angels - U2

WAT IS DE ZIN VAN JOUW BESTAAN?
Useless - Depeche Mode

WAT IS JE MOTTO?
Just One Kiss - the Cure 

WAT VINDEN JE VRIENDEN VAN JE? 
Fuck U - Archive

WAAR DENK JE VAAK AAN?
Meu fado meu (My Own Fado)  - Mariza

WAT IS TWEE PLUS TWEE?
Rubber & Soul - Ane Brun

WAT VIND JE VAN JE BESTE VRIEND(IN)?
Fa-fa-fa-fa-fa (Sad Song) - Otis Redding

WAT IS JOUW LEVENSVERHAAL?
Dissolved Girl - Massive Attack

WAT WIL JE WORDEN ALS JE LATER GROOT BENT? 
First Day of my Life - Bright Eyes

WAT DENK JE ALS JE DEGENE ZIET DIE JE LEUK VINDT?
Herr Olof - Gjallarhorn

WAT VINDEN JE OUDERS VAN JE? 
Come Wander With Me - Agua de Annique 

WAAR ZUL JE OP DANSEN OP JE BRUILOFT?
Sunday Morning - Maroon 5 

WAT ZULLEN ZE DRAAIEN OP JE BEGRAFENIS? 
Geef mien dien blues - Ede Staal

WAT IS JE HOBBY/LIEFHEBBERIJ?
Always - Bon Jovi

WAT IS JE GROOTSTE GEHEIM?
Fast Car - Tracy Chapman

WAT VIND JE VAN JE VRIENDEN? 
(Antichrist Television Blues) - The Arcade Fire 

WAT IS HET ERGSTE DAT KAN GEBEUREN?
Mein Teil - Rammstein 

HOE ZUL JE STERVEN?
Bella Donna - Doe Maar 

WAAR HEB JE SPIJT VAN? 
A Prayer for England - Massive Attack

WAAR MOET JE OM LACHEN?
Corsair - Boards of Canada

WAAR MOET JE VAN HUILEN?
Exsultate, jubilate KV 165: allegro - Wolfgang Amadeus Mozart

ZUL JE OOIT TROUWEN? 
Stand - REM

WAAR BEN JE HET BANGST VOOR?
Berlin - Lou Reed

IS ER IEMAND DIE JOU LEUK VINDT? 
Le compteur - Yann Tiersen

ALS JE TERUG KON GAAN IN DE TIJD, WAT ZOU JE DAN VERANDEREN?
I Feel For You - Prince

WAT DOET NU PIJN? 
Comme Toujours - Les Negresses vertes

9 opmerkingen:

Wenz zei

Waauw, er zitten erg mooie antwoorden tussen. En inderdaad ook een paar lachwekkende. :) Die fast car gaat over weg willen gaan, misschien is dat je droom wel - weg van alle beslommeringen op z'n tijd. :) Of je het nu serieus neemt of niet: de vragen op zich geven ook al een mooi beeld van wat Impa behelst. En dat is ook het lezen waard!

Ik heb alleen een computer waar al mijn muziek op staat, ik zal eens kijken of ik alles tegelijk in mijn Winamp kan pleuren en net zo'n spelletje kan spelen. :)

Jet zei

Jemig, leuk spelletje..
Ik had bij 'how will you die?' dearly demented van bleeding trough.. :S en bij what's the worst thing that could happen 'you are fading' - editors
What do you think when you see the person you like: droomland - paul de leeuw :) Dank voor dit nieuwe dwangmatige tijdverdrijf hehe.

Impa zei

@Wenz: Ik heb de vragen overgenomen zoals ik ze heb aangetroffen, die zeggen dus niets over mij. Maar ik had inderdaad ook al verzonnen dat je ook gewoon je eigen vragen kon verzinnen. Voor een volgende keer, dan maar. (Ben ook benieuwd naar jouw antwoorden!)

@Jet: Zullen we dit spel zondag bij de borrel maar eens in de groep gooien?

Cat zei

Geweldig leuke lijst. Heb 'm -uiteraard- meteen zelf ook gemaakt! Verrassende uitkomsten ;-)

karin r. zei

grappig,als je er tijd voor hebt. ;-)

Polle zei

Ooo leuk! En je hebt smaak :-). Ik ga het spelletje vandaag ook eens doen.

Impa zei

@Cat: Gezien op je blog! Steeds weer benieuwd wat de antwoorden toch over mensen zeggen.
@Karin r: Ik máák gewoon tijd om te spelen :-)
@Polle: Die steek ik in mijn zak. En ik wil je antwoorden natuurlijk wel lezen.

jack of hearts zei

Wat een fijn spelletje. Behalve leuke liedjes komen er een hoop tot nadenken stemmende antwoorden uit.
Ik had het leukste antwoord op "Wat denk je als je degene ziet die je leuk vindt? (Kiss My Name - Antony & The Johnsons).
Bemoedigend was "Hoe zul je sterven?" want daar kreeg ik John Barleycorn van Traffic en dat gaat over een man die niet dood te krijgen is.
En trouwen zit er helaas niet in, want ik maak de bruid af op Raining Blood van Slayer.

Maz zei

Ja. Leuk. Ik heb em ook gedaan. Spelletjesestafette in blogland! Dank u Flip Flop Flying.