19 januari 2009

Impa heeft nergens last van

Wat blijkt? Het is Blue Monday. Volgens Brits onderzoek is de derde maandag van januari de deprimerendste dag van het jaar. Dan werkt het weer niet mee, is na de decemberfeesten al het geld op en is de volgende vakantie nog lang niet in zicht. Goede voornemens zijn jammerlijk gestrand. En verder zal er ook wel iets mee te maken hebben dat het gewoon een seizoen is met opvallend weinig daglicht en dat maandagen in het algemeen ook niet zo geliefd zijn.  

Maar dat is dus prachtig. Ik hoef me helemaal geen zorgen te maken. Het ligt niet aan die onrustige droom van vannacht, vol met mensen die iets van me moesten en dingen die verkeerd liepen. Het ligt niet aan mijn lijf dat stram wakker werd en het ligt niet aan de regen. Het ligt er niet aan dat ik de hele dag met mijn administratie bezig moet. Het ligt er zelfs niet aan dat ik vandaag steeds bijna omval met hete kopjes koffie in mijn handen door gestruikel over drempels, zakken met oud papier en mijn eigen voeten. Nee, het is gewoon Blue Monday! En dat geeft niets, want daar doe ik helemaal niet aan mee.

De wereld ziet er ineens een stuk aantrekkelijker uit. Ik heb nu al zin in de rest van de dag. 

7 opmerkingen:

Kaat zei

Oh is dat zo. Nooit geweten. Goed om te weten dat wel. Kan ik alles wat vandaag mis gaat aan de dag wijten.

Wenz zei

Dan was ik er wat vroeger bij met mijn blue sunday... 2 volle glazen over de vloer, mezelf en de tafel met alles wat daarop lag, en een olielamp de planken op. Boem. Goed te weten dat het allemaal te wijten is aan de tijd van het jaar! Nee, vandaag heb ik lekker ook nergens last van, maar dan echt. Mijn humeur stijgt naarmate de rest van de mensheid chagrijniger wordt geloof ik. ;)

Rutger zei

Hmm, bestaat er ook een Yellow Friday dan? Dan wil ik dat wel.

Cat zei

New Order! Yay!

Impa zei

@Cat: Zie voor de cover van Nouvelle Vague: Nouvellehttp://nl.youtube.com/watch?v=1SpZXU61hCI
Ook altijd interessant, die lui.

Impa zei

@Cat: Zie voor de cover van Nouvelle Vague: Nouvellehttp://nl.youtube.com/watch?v=1SpZXU61hCI
Ook altijd interessant, die lui.

jack of hearts zei

Zo'n blue monday moet inderdaad in de winter vallen, al vond ik afgelopen maandag best OK. Best fijn dat de rottigste dag van het jaar al geweest is :-)
Dezelfde beste man zegt ook dat de beste dag van het jaar ergens in juni gaat vallen, maar hij moet hem nog wel even precies uitrekenen.