08 januari 2009

Impa en de tomaten

Ik wil eigenlijk alleen tomaten kweken. Ik wil mijn eigen kinderen, een huis met een tuin en dan tomaten kweken. En koffie zetten voor al mijn lieve vriendinnetjes die bij me langskomen. En ’s avonds maak ik dan verrukkelijke tomatensoep. Van mijn eigen tomaten.

Iemand verzuchtte: "Wat ben je toch een schatje."
Iemand anders keek van de een naar de ander en vroeg: "Valt hier niet iets te regelen?"
Ik lachte en schudde mijn hoofd.

Met oud en nieuw was er een kaart gekomen. Toen ik hem uit de envelop haalde, viel er een miniscuul zakje uit. Op de kaart stonden lieve nieuwjaarswensen, de coördinaten van een lengte- en breedtegraad en de uitnodiging te komen eten en praten. In juli, als de zon schijnt.

In het zakje zaten zaadjes. Ik Googelde vandaag de naam op het etiketje. Buckbee new fifty day.

7 opmerkingen:

Wenz zei

Iemand die een van je dromen een beetje waar kan maken. Wat intens lief, zo'n gebaar. En zo origineel ook nog. :) Wel planten hè!

Impa zei

Ja! Ik heb me Googelend voorbereid. Eind februari gaan ze op een warme, lichte vensterbank in een potje. Ik hou je op de hoogte!

Ineke zei

Ik heb vorig jaar ook tomatenplanten in m'n tuin gehad. De mijne waren gewoon opgekweekt uit kleine cherrytomaatjes. Het worden behoorlijk grote planten en de tomaatjes waren heerlijk. Heel bevredigend ook, om die plantjes zo snel te zien groeien! Helaas leven ze maar één jaar...
Ineke.

Cat zei

Wat lief!

Jet zei

Die had ik niet zien aankomen! Kippevel ;)
En Joecheii wat fijn al die blogjes!!

Impa zei

@Ineke: Uit verse tomaatjes is eigenlijk logischer. Ik verbaas me er altijd over dat er in helemaal gedroogde en verschrompelde zaadjes nog leven zit. We zullen het meemaken, dit voorjaar! Ik kijk ernaar uit.
@Cat:Mmmmm :-)
@Jet: En joecheii wat fijn al die reacties!

Polle zei

Dat zijn van die allerliefste attente mooie dingen waar je heel gelukkig van wordt.