27 januari 2009

Impa en de geheimzinnige sok

Dat met die sok, hè? Die verdwijnt in de wasmachine? Dat vinden veel mensen om gek van te worden. En dat is het ook. Want je snapt er niks van en het kan echt niet en toch is het zo. Die sokken verdwijnen gewoon. Dat is moeilijk om je bij neer te leggen, wat op zijn beurt ook weer niet goed voelt. En dus bijten we op onze nagels en spieden we bij onze wasmachine angstig in het rond zonder dat er ooit een einde komt aan onze existentiële vertwijfeling.

Tot zover de sokken die verdwijnen. En dan wil ik het nu graag met u hebben over sokken die in je wasmachine... Verschijnen. U leest het goed. Uit het niets. Zonder eigenaar: spoorloos en onverklaarbaar. Als je van verdwijnende sokken simpel, neurotisch en paranoide wordt, wat moet de menselijke geest met al zijn tekortkomingen dan met een verschijnende mannensok? En dan heb ik het dus over NA het noodzakelijke navragen bij hier logerende vrienden en andere manspersonen in mijn leven die er iets mee te maken zouden kunnen hebben maar stuk voor stuk zweren die sok nog nooit van hun leven te hebben gezien en ook überhaupt geen sok kwijt te zijn. Ik vraag u. Wat moet een mens daarmee?

Nou? 

Ik bedoel maar.

7 opmerkingen:

Cat zei

Hahaha...tja. Ik had dat met ondergoed. En jokkende vriendinnetjes van oudste. Maar daar kwam ik jaren later pas achter ;-)

Wenz zei

Een verschijnende sok? Misschien, als je geduld hebt, verschijnt er wel een complete mannen outfit - plus man in die wasmachine! Ik zou er niet raar van opkijken na zo'n mysterieuze sok... ;)

Maz zei

Je imaginary friend neemt langzaam werkelijke vorm aan? Leuk is dat, ze laten zelfs in onzichtbare vorm hun was overal slingeren.. Mannen! What's next, opeens een scheerkwast op je wastafel?

Maz zei

Als ze nou ook onzichtbaar het vuilnis buiten zouden zetten.....

Impa zei

@Cat: Hmmmm. Zouden de manspersonen die ik het heb gevraagd dan jokkende vriendinnetjes hebben?
@Wenz: Een complete man plus outfit uit mijn wasmachine. Voer voor een romantische komedie (bleghh) of een zieke fantasie. Daar ga ik even op kauwen :-)
@Maz: Mijn imaginary friend bestaat, maar die woont ergens anders. En hij past die sok ook niet. (Misschien wijd ik ooit nog eens een blogje aan hem. )

jack of hearts zei

Mannen die zweren geen sok kwijt te zijn?
Volgens mij jokken die hoor, ik ben zelf altijd minstens drie sokken kwijt en meestal meer.

sieper zei

Wedden dat je hem per ongeluk uit de kleedkamer van de sportschool hebt meegejat?