06 januari 2009

En dan was Impa coole poolchick

Vriend G. reikt me een vol glas aan en zegt: "Hoeveel bier heb je op?"
Impa vraagt zich af waar hij heen wil. "Dit wordt mijn vierde?" 
Vriend G. wijst grijnzend naar de pooltafel. Onder het licht van de lamp ligt een strakke driehoek van glimmende poolballen. Knus ingesloten in hun midden ligt de witte speelbal. Helemaal aan de andere kant van de tafel de zwarte bal op de stip. Klaar voor de afstoot. 

Welnee, Impa. Natuurlijk heeft niemand dat gezien in de tijd dat Vriend G. bij de bar stond te bestellen en jij midden in een drukke kroeg de ballen alvast klaarlegde. 

Gelukkig heb ik Vriend G. daarna wel mooi ingemaakt heeft Vriend G. me daarna wel fijn laten winnen met poolen.

3 opmerkingen:

Wenz zei

Hahaha woeps. Misschien wel een heel nieuw nog niet uitgevonden en niet aan te raden in nuchtere toestand te spelen spel? ;)

jack of hearts zei

Dronken voeren helpt, daar heeft degene die het minst lukraak speelt, het meeste last van :-)

Impa zei

@Een nieuw spel dat je niet in nuchtere toestand moet spelen kan volgens mij beter uitgevonden worden zonder rondvliegende ballen en lange stokken :-)
@Jack of Hearts: Zo beschouwd kom ik dus toch nog heel goed uit de verf. Mooi!