27 oktober 2008

Impa in de beeldentuin van het Kröller-Müller Museum





7 opmerkingen:

Anoniem zei

Prachtig Impa! Herfst is zo mooi. Alles komt zo tot rust in de wereld om ons heen als het herfst is. Mijn zoon N. vertelde mij dat hij altijd dacht dat de bladeren in de herfst in goud veranderden. Yep! Bladgoud...dacht ik. Ik gaf hem groot gelijk en een dikke knuffel.
Dank je voor de mooie plaatjes.

Monster.

Wenz zei

Wat een mooie collectie. Vooral de schaduwspin hield me gevangen in zijn schoonheid. (En de boom- en fotograafschaduw kunnen er ook wat van. :))

Anoniem zei

Hee Impa -

Toen ik een jaar of 13 was had ik een hele bijzondere tekenleraar. Je weet wel, zo'n jaar of zestig, totaal verwilderde kop haar, in zijn jeugd met zijn knapzak door heel Europa getrokken en nog met Lech Walensa op de barricades gestaan. Fantastische man, veel mensenkennis ook.

Op vrijdagmiddag konden een aantal mensen zijn atelier in (les of niet...) en in die creatieve omgeving, aangevuld met zijn filosofische kijk op dingen, heeft hij mij leren kijken. Kijken, zien, observeren. To notice. Ogen open, hoofd leeg en gewoon zien...

Mijn tekenleraar heeft me leren kijken naar de dingen, en sindsdien heb ik echt de herfst ontdekt. De rijke kleuren, de fascinatie van een boomblad dat - als het een mooi exemplaar is - van goudrood naar bruinig kleurt en dan op een briesje naar beneden dwarrelt.

Door mijn tekenleraar heb ik ook de lente leren kennen. Hoor de vogeltjes wanneer ze aan hun paringsdans beginnen, kijk naar de nieuwe jonge blaadjes aan de bomen, geniet van de bloesem (toch een van de mooiste dingen?)... Zie het roodborstje dat, as we speak, in mijn tuin een worm omhooghaalt.

Impa, door jouw foto's kijk ik weer even met de ogen van toen ik 13 was, toen mijn tekenleraar me leerde te kijken (toen ik, net als nu, weer eens veel te druk was en geen tijd nam om te genieten...)

Bedankt!
Tot snel, Johanna

Tas zei

De kunstdruppels zijn mijn favoriet! En dat allemaal met je digietje, zonder extra lens?

Ell zei

Mooi daar he? En wat een prachtige foto's heb je gemaakt!

Impa zei

@Monster: Prachtig; bladgoud. En dat ieder jaar weer!
@Wenz: Dank je wel.
@Johanna: Wat een prachtig portret van die man! En wat fijn dat ik je hier tegenkom. Liefs.
@Tas: Yupp! Canon Powershot, niks bijzonders. Zonder lenzen, zonder bijsnijden of bewerken. Gewoon een goede macrofunctie en zorgvuldig kiezen van het kader.
@Ell: Ja, prachtig. Vergat door al die natuur bijna om ook naar de kunst te kijken :-)

Marjan zei

Heee Impa in Arnhem? Was even langsgekomen.