29 september 2008

Impa draait een arbodienst



Als op maandag de werkweek begint en Nederland plichtsgetrouw plaatsneemt achter computer, lopende band of vergadertafel, onderwijl de eerste blikken werpend op de klok die alle werkuren van de komende week nog weg moet tikken, wat doet het bos dan? Slaapt dat niet stiekem uit? Zijn de bomen allemaal wel weer paraat? Staan ze klaar om spinnen te huisvesten en zich stilzwijgend over wandelpaden te buigen? Laten ze wel kastanjes vallen?
Ik heb het vanochtend in alle vroegte gecontroleerd, en op de Utrechtse Heuvelrug was alles in orde. In de mistige ochtenduren stond het bos er precies bij zoals het hoort. Bomen, nevel, nat zand, geurig mos, paddestoelen.
Stond ik maar iedere maandagochtend op voor de dag en de dauw.

7 opmerkingen:

Tas zei

Wat mooi! En juist een goede keuze om op maandag te gaan. Ik was gisteren (zondag) in Rhijnauwen, en het leek wel de Kalverstraat...

Impa zei

Ja precies. En zelfs in wat wij 'bos' noemen hoor je altijd nog in de verte auto's razen... Maar we kwamen op een wandeling van 3 uur precies 1 persoon tegen, dat was wel heel fijn. En twee konijntjes.

Maz zei

Jaaaa, mooi. Altijd goed om even het bos te controleren. Ik heb zaterdagochtend vroeg de dichte mist op de Waddenzee gecontroleerd. Alles in orde.

Marjan zei

Ziet er schitterend uit!
Ik vrees dat ik 's morgens vroeg niet zo veel ga controleren.

Impa zei

@Maz: Argh.... *drool* Must. Go. To. Wadden.
@ Marjan: Geen zorgen. Doe ik voor je.

Lisantroop zei

Mooie foto's. Ik ben altijd graag in het bos en zeker als het er nog lekker stil is. Ga ook vaak naar het bos als het regent of sneeuwt.

Juna zei

Prachtig! En, oh ja! Tamme kastanjes.. 'k Vrees dat het moment dat ík in de gelegenheid ben mijn hakken op zo'n prikkelend velletje te zetten.. die hele kalverstraat me al voor was..