13 juli 2008

Het meisje in de gang

Vannacht zat er een meisje in de gang. Ze zat bij de deur van de overbuurman en huilde. Ze praatte, klopte zachtjes op zijn deur, zat daar en snikte, met gebogen hoofd. Ik keek een tijdje naar haar door het kijkgaatje in de deur. Toen ik vanochtend wakker werd, was ze weg.
De overbuurman zet twee stoeltjes buiten op het grasveld voor de flat. Hij heeft een barbecue aangestoken. Hij legt er een paar worstjes op en dekt een tafeltje voor twee. Als ze naar buiten komt, zie ik dat zij het is. Haar lange, blonde haar hangt los. Het is nat.

5 opmerkingen:

Wenz zei

Ik zou zo een traan mee gelaten hebben, daar achter dat kijkgaatje. Happy ends zijn altijd fijn, vooral met natte haren.

Polle zei

Mooie observatie. Ze klinkt als een aandoenlijk meisje.

esther zei

Ach.. ruzie en weer bijgelegd?

Xaviera zei

Ik zou me meteen het ergste in het hoofd halen...alleen om er dan achter te komen dat kleine kids grote drama's hebben.

Tas zei

ik dacht eerst dat ie worstjes van haar had gedraaid

maar waarschijnlijk kijk ik teveel thrillers