16 mei 2008

Natuurramp

Impa zag op weg naar huis een kleine natuurramp zich voltrekken. Op het eerste gezicht best imposant, zo'n reiger die dwars over het fietspad scheert, vlak voor je neus. Maar in de luttele seconden dat ik hem over me heen zag klapwieken, zag ik ook wat hij eigenlijk aan het doen was. Zo vliegend van vijver naar vijver, een paar meter boven de grond. Mij hou je niet voor de gek.

REIGER


DETAIL

Hoe. Vraag ik u. HOE moet ik vannacht in mijn zachte bedje gerust mijn ogen sluiten nu ik getuige ben geweest van dit gewetenloze natuurgeweld? En waar moet het heen met de buurt?

Wat dan trouwens wel weer goed is geregeld van de natuur, is dat er een hele knappe en hele blonde jonge twintiger was, met een hele charmante glimlach, die het ook had gezien. 'Ik hoorde dat er daar iets aan de hand was *wijst naar de overgebleven 16 eendenkuikentjes en verwoed kwakende woerd* maar toen was het al te laat'. Hij was zo geschokt dat ik een praatje met hem had gemaakt voor hij kon beseffen dat praatjes met vrouwen van 34 niet goed zijn voor je imago als hippe dude. Mooi toch, hoe uiteindelijk alles in de natuur een bepaalde rechtvaardigheid bezit.

6 opmerkingen:

Merel Roze zei

Oh dat vind ik lief. :-)

charlotte zei

Lief?! Dat kleintje is DOOD, Merel! Het is diep tragisch.

Wenz zei

Niks te tragisch, dat is gewoon de natuur. Niet zaniken, wij menschen zijn niets meer gewend, wij denken dat kip in vierkante bakjes groeit en dat er geen moord aan te pas komt. Lang leve de jagers! De sterksten overwinnen! Zoiets. :)

Wenz zei

Prachtige tekeningen overigens. :D

Cursief Huigje zei

Toffe blog!

jack of hearts zei

wat een grappig stukje over zoiets wreeds als dat twintigers vrouwen van 34 slecht voor hun imago vinden.