31 januari 2008

Het heen-en-weer van vriend M.

Vriend M. gaat naar Vlieland. Een lang weekend, met De Mannen. Nou wil het toeval dat ik als veteraan-Vlielandganger altijd snak naar Waddenwind op mijn wangen en de smaak van zout op mijn lippen en dus stikjaloers ben op vriend M. en De Mannen. Niet omdat ik er zonodig bij moet zijn hoe er een heel weekend gepraat wordt over Mannendingen en gelachen wordt om Mannengrappen, laat staan dat ik 's nachts wakker wil liggen van het Mannensnurken, maar ik wil altíjd wel naar Vlieland en als vriend M. gaat al helemáál, verdorie. Bovendien was het míjn eiland, want ik kwam er het eerst. Snap dat dan.

Anyway. Ik stuurde vriend M. een sms dat ik gebeld was door de rederij en dat er een probleem was met hun reservering omdat er vanaf nu alleen nog passagiers mochten worden overgezet onder begeleiding van een ervaren Vlielandganger. Dat was in het kader van 'je afgunst ventileren onder het mom van een grap'. Leverde niet veel op, maar was wel leuk. Die avond ging het -zoals uiteraard iedere avond- over Boer Zoekt Vrouw en deed ik mijn Friese larger-than-life-Anita-van-boer-Janimitatie, waarmee ik iedereen onder de stoel kreeg van het lachen. Net als met mijn imitatie trouwens van de verontwaardiging en wanhoop die ik voel als Boer Zoekt Vrouw weer eens is afgelopen en we moeten wachten tot -godbetert- volgende week. Ik ben er persoonlijk heilig van overtuigd dat dat programma vaker is afgelopen dan dat het begint. Dat kan niet anders. Het is altijd maar afgelopen. We moeten altijd maar wachten tot volgende week.

Een dag later ging bij vriend M. de telefoon. Ik was gewoon aan het werk op mijn kantoor in aanwezigheid van getuigen, dus ik heb een alibi. Aan de lijn een vrouw die zich voorstelde als medewerkster van de rederij die de veerdiensten naar Vlieland verzorgt. Vriend M. dacht: 'Haha Impa, heel overtuigend.' De vrouw zei met Friese tongval dat de overtocht waarvoor vriend M. en De Mannen gereserveerd haden, niet door kon gaan. Vanwege de storm. Vriend M. begon te lachen. De Friezin lichtte hem in over de diensten die wel doorgingen en vroeg op welk alternatief tijdstip hij wilde varen. Vriend M. zei dat hij er niets van geloofde en hing op.

Ik ben benieuwd of vriend M. zondag naar Boer Zoekt Vrouw kijkt met De Mannen, of dat hij gewoon naast mij op de bank zit.

3 opmerkingen:

Polle zei

:-). Geweldig. Ik heb met een grote glimlach gelezen.

Tas zei

Nee, vriend M kijkt zondag naar vriend Peter R, wedden?

Wenz zei

Whahahahahahahahaaa. Jiji hebt zelfs het toeval aan jouw kant staan. :D

Nog goedgekomen?