09 januari 2008

Er dreven groene bobbeltjes in

Impa vroeg de mensen nog meer, aan het eind van 2007. Ik vroeg waar ze het hardst om hadden gelachen en gehuild, wat ze de mooiste film vonden en de mooiste cd, en waar ze in 2008 graag naartoe zouden willen. Op die laatste vraag kreeg ik de meest exotische antwoorden: Cuba, Sint Petersburg, Griekenland, Nieuw Zeeland, noem maar op. Mijn moeder wilde niet naar Cuba, Sint Petersburg, Griekenland en Nieuw Zeeland. Toen ik haar vroeg waar ze in 2008 naartoe wilde, zei ze: de dierentuin in Emmen. Die heeft het goed begrepen, van dat 'genieten van wat onder handbereik ligt'. Ze had trouwens ook het leukste antwoord op de vraag wanneer ze in 2007 het hardst had gelachen. "Vorige week in Berlijn in de auto, toen we het over het bronnenbad in Nieuweschans haddden. Ik noemde dat het psoriasisbad. Ik zei dat er groene bobbeltjes in dreven en schilfertjes. Daar kon G. niet tegen, die werd daar helemaal niet goed van. Toen hebben we zo verschrikkelijk gelachen." Ik zie in gedachten de auto over de Duitse snelweg slingeren omdat ze met z'n allen zo hard lachen om een huiverende G.
Afgezien van de mooie verhalen en grappige anekdotes kwamen de beste antwoorden van E. en R, die allebei oprecht zeiden nergens spijt van te hebben in 2007, en van vriend M. Op de vraag wat hem in 2007 het gelukkigst had gemaakt, antwoordde hij: "Jij". Toen heb ik van binnen stiekem zitten glimmen tot het 2008 was.

2 opmerkingen:

Tas zei

O zucht zwijmel...ik denk dat ik smelt in 2008...

Wenz zei

De dierentuin in Emmen. Dat zijn inderdaad de kleine geneugten, makkelijker haalbaar dan Cuba, maar evenveel voldoening. :)

Mooie antwoorden, en glimmend het nieuwe jaar ingegaan: wat kun je je nu nog meer wensen? :)