19 november 2007

Pootje over

Aan de leenpoezen zitten voordelen en nadelen. Een van de grote voordelen is dat ze deze keer als een soort leenpoezenpakket-PLUS komen, inclusief gebruik van een auto. Die van het leenpoezenvrouwtje, dat ergens met met haar geliefde in de jungle zit. Geen gering voordeel, in het kader van het recente verscheiden van de Impabolide. Een ander voordeel is spinnende warmte op schoot, dat meestal al begint als ik nog maar drie seconden achter mijn laptop zit en vier letters getikt heb. Het nadeel dat aan de pluizige poezen kleeft, is dat ze er de hele tijd bovenop zitten. Overal bovenop. De bruine leenpoes zit bovenop een tas vol kleren as we speak en slaapt het liefst op mijn laarzen of mijn handtas. De zwarte leenpoes is erg gehecht aan mijn toetsenbord. En aangezien dat niet alleen onmogelijk typt maar ook slecht af kan lopen voor het eindproduct van je noeste arbeid, blijf ik maar proberen haar een beetje op te voeden. De vorige keer heb ik een maand bij de leenpoezen gelogeerd. Consequent zijn, dan zou het me wel lukken om haar van m'n laptop af te houden, dacht ik. Dat was maar ten dele waar. Na 30 dagen stug wegduwen begon ze het een beetje te begrijpen. Ik zat een heel lange en uiteraard heel belangrijke mail te schrijven. De leenpoes zat rechts naast mijn toetsenbord en bedacht dat ze liever links wilde zitten. Omlopen duurde kennelijk te lang, want ze besloot eroverheen te stappen. Mijn regime had vruchten afgeworpen, want ze deed het heel voorzichtig, en zonder de toetsen aan te raken. Er was maar één stapje voor nodig om naar de overkant te komen, en die zette ze heel voorzichtig naast de toetsen. Helemaal aan de rand, bij de onderkant van het scherm. Precies in het midden. En laat daar nou net de aan-en-uitknop zitten.

2 opmerkingen:

Tas zei

O nee he. Wat een mispoes.
Mijn oppaspoes wilde dat ook altijd, maar koos na herhaald wegduwen dan toch voor het modem. Daar ging ie als een koning bovenop zitten en dan keek ie me aan met zo'n blik van...nou zo'n blik die katten kunnen hebben. Ik heb het maar zo gelaten.

Anoniem zei

Ja! Mijn eigen hebpoes zit ook altijd op de modem. Onder de tafel. Is dat gewoon warm of stiekem een soort van vibrator....
Marte