21 november 2007

Impa staat nu al te trappelen voor Eurosonic

Impa heeft haar felbegeerde tickets voor Eurosonic weer binnen. (Voor wie het niet wist: Eurosonic is een tweedaags Gronings muziekfestival, onderdeel van Noorderslag dat na Eurosonic eindigt met een derde nacht vol muziek van vaderlandse bodem.) Ieder jaar in januari ben ik twee nachten te vinden in de oude binnenstad van thuishaven Groningen waar verspreid over ruim 20 lokaties honderden Europese bands te beluisteren zijn. En omdat je ze in twee nachten nooit allemaal kunt zien, pluis ik van tevoren het programma door en surf op de bandsites naar wat er te horen zal zijn. Op Eurosonic zelf luisterproef ik gretig aan van alles en nog wat, loop met mijn passepartout ongelimiteerd van zaal naar zaal, hoor singer-songwriter, rock, punk, indie, electro, een snufje hiphop en een hoop crossover. Van kleine podia in foyers en muziekkroegen tot popzalen als Vera en het prachtig ruige Grand Theatre. Van de plaatselijke muziekschool tot de stadsschouwburg en de Martinikerk. Van ingetogen luisterconcert tot uitgelaten dansfeest. Omringd door een stadshart vol muziekliefhebbers, media en vakfanaten uit heel Europa drink ik een biertje, maak een praatje, dans en luister, luister, luister. Zaal na zaal, tot diep in de nacht. En als ik dan vroeg in de ochtend in bed rol met suizende oren en een hart dat overloopt van indrukken, ben ik dronken van het horen van al die nieuwe muziek. En dan staat Eurosonic voor het volgende jaar al in m'n agenda. Kijk zelf en klik op de Eurosonic-link hiernaast in het linklijstje OOK LEUK.

Afgelopen editie van Eurosonic gezien in de kleine zaal van Grand Theatre en altijd een joy: de Zweedse schone Hello Saferide. Luister en smile.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Okee. Als die Hello Saferide nog es een keertje hier komt ga ik met je mee hoor. Veel te leuk.
Maz

Blogmos zei

Prachtige clip!! Even gekeken op de site van Eurosonic. Helaas nog geen programma voor aankomend jaar.

Impa zei

Nee, maar onder NEWS staat wel de 'Update confirmed bands for Eurosonic' met een hele lijst namen die komen. Landenfocus ligt dit jaar op Zweden! Dat wordt smöllen!