23 november 2007

Iedereen weet dat het slecht met je afloopt als je niet sport

Kom je ééééven vier maanden niet op aquarobics, krijg je dit. Nou is vier maanden ook best lang, dat snap ik ook wel, maar u weet hoe dat gaat. Ik had dingen te doen. Plaatsen te zijn. Mensen te zien. Nu werd het langzamerhand weer hoog tijd om de spieren en het vet op mijn lijf weer even op hun plaats te wijzen, want die waren gaan wandelen en moesten heringedeeld worden. Spieren wandelen vooral naar beneden, heb ik gemerkt. Vet is wildgroei. Dat gaat alle kanten op. (Snapt u nu dat ik een pony heb laten knippen? Er moest echt ergens iets vanaf.) Maar goed, trad ik dus na een korte afwezigheid weer braaf aan in zwemtenue: bleek de juf weg te zijn. De Juf! Juf S.! En niet voor een keertje, maar voorgoed. Diepe, diepe, ontgoocheling. Juf S. heeft namelijk mijn leven gered. Toen ik voor het eerst naar Aquarobics kwam, verwachtte ik dat ik het niets zou vinden. Of dat ik het heel leuk zou vinden, maar dat de lol er snel af zou zijn. Of dat de lol er niet af zou gaan, maar dat het zoveel gedoe was dat het er weer bij bleef. Want zo ging dat al jaren met mij en sport. En iedereen weet dat het heel slecht met je afloopt als je niet sport. En daarom heeft Juf S. mijn leven gered. Die stond me toch aan het uiteinde van dat bad een potje te motiveren. Ze sprong en hupte alles voor dat het een lieve lust was, telde hardop mee en wist precies de goede dingen te zeggen. En als we er doorheen zaten, begon ze te roepen en daarna te gillen. En het werkte. Voor het eerst van mijn leven putte ik me uit in sport. Opgezweept en aangemoedigd door het enthousiasme van Juf S, niet in de laatste plaats omdat ik haar zo mooi vond. Ze was aardig en lief en bescheiden en vriendelijk en fris en ze zag er prachtig uit. Met een sterk en rond in zwart gestoken lijf, een stoere headset en een hoog opgeknoopte paardestaart van lang Marokkaans haar. Ik heb vaak stiekem staan zwijmelen en verzuchten dat ik voor haar alles zou doen.
En nu is ze weg... Zou het nog wel goed komen met mijn motivatie? We hebben nu een instructeur. Volgens hem werkt juf S. tegenwoordig op Schiphol. Juf Schiphol. Ik hoop dat ze de mensen daar ook zo blij maakt. (Een, twee, drie vier. Zet uw koffer op de band. Een, twee, drie, vier. Hier is uw gate, en nog een keer. Een, twee, loop maar door, goede reis. Een, twee, drie, vier. Kom op, hou vol! Woehooooe!)

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Ja....juf S. Ik mis haar ook. Zullen we vanaf nu gaan sporten op Schiphol en dan zware koffers meenemen om op de band te zetten? Is ook sport....
Maz

Impa zei

Ja. Vanaf nu gewoon elke woensdagavond op vliegvakantie.

Anoniem zei

Mag ik mee!?

vriend P

Impa zei

Absoluut, vriend P. Hoewel jij eigenlijk geen zwarekoffer-Schipholrobic nodig hebt ;-)