16 november 2007

Autoalarm (3)

(Vervolg op klik en klik) De volgende dag zat er een briefje onder mijn ruitenwisser. Hij was van mijn kersverse buurvrouw, zo vers zelfs dat ze nog niet eens goed en wel naast me woonde. Dat ze met haar auto vol op die van mij was geknald. En hoe erg ze dat vond. En haar telefoonnummer. En wat bleek? Niet alleen was het nummerbord vakkundig in het midden dubbelgevouwen door haar trekhaak, maar achter de ontzette bumper bleek de bumperbalk volledig omgebogen, tegen de radiator aan. De motorklep ging na een eerste inspectie niet eens meer dicht. Mijn auto was tien dagen voor het verlopen van z'n laatste APK door een vreemde total loss gereden. Op mijn wenken en mijn parkeerplaats, zonder gewonden. Vandaag heb ik van de verzekering begrepen dat er waarschijnlijk een leuk bundeltje eurootjes mijn kant op gaat komen. Voor een auto die nog maar tien dagen rond mocht pruttelen en waarvoor ik alleen bij de sloop nog een paar tientjes had kunnen lospeuteren. Toen heb ik die pluizige herder voorgoed uit m'n hoofd gezet. En een fles wijn opengetrokken. Dit is echt een veel betere ruil.

Geen opmerkingen: