02 september 2007

Synchroon knaagdier

Ik had een muis gevangen. De modderfokker had me nachten uit m’n slaap gehouden met dat getrippel door m’n huis, en toen was ik het zat. Ik had hem met mijn beproefde techniek van Observatie, Voorbereiding & Vastberadenheid in de val laten lopen. Of, liever gezegd: in de emmer. En met die emmer liep ik vervolgens door het park om het beestje vrij te laten. Ik voelde me een ietsiepietsie belachelijk, want wie loopt er nou door een park met een groene emmer met een pannendeksel erop? Of nog erger: wie loopt er nou door een park met een muis in een emmer? En juist toen ik hoofdschuddend dacht: "Impa laat haar muis uit", zag ik op een parkbankje een mevrouw zitten met aan een lange riem een groot konijn in het gras. Ze keken in het zonnetje tevreden om zich heen.

3 opmerkingen:

Tas zei

Had je je ovenhandschoenen aan?

Impa zei

@Tas: Haha! Nee, dit was vorige week. Nieuwe muis, nieuwe kansen.

Anoniem zei

...dus jij hebt ook een riempje gepakt, omgedaan, je muis uit gelaten, en bent met muisseke en al weer terug gegaan naar huis. Leuk zo'n huisdier. Nu kan je elke dag naar het park. Geen emmer meer, alleen een muis aan een riempje. Haha ha Dat wil ik wel eens zien.